اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران:

با تمسک به قرآن و اهل بیت راه غلبه دشمن بسته می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: تا زمانی که قرآن در جامعه زنده و تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) وجود دارد، هیچ دشمنی بر این جامعه غلبه نمی‌کند.

با تمسک به قرآن و اهل بیت راه غلبه دشمن بسته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدتقی قندی پیش از ظهر امروز در ششمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن شهید آوینی برگزار شد، اظهار کرد: انس با قرآن کریم زمینه حرکت و تعالی انسان‌ها را به وجود می‌آورد.

وی تاکید کرد: لازم است پیام‌های جشنواره‌ قرآنی را به مدارس خود ببرید تا فضای مدارس خود را بیش از پیش با فعالیت‌های قرآنی عطرآگین کنید.

معاون فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد: باید زمینه انس و استفاده از مفاهیم قرآنی در خود و جامعه به وجود آوریم و در مسیر تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی گام برداریم.

وی با اشاره به نزول قرآن گفت: قرآن هزار و 400 سال پیش نازل شد و اکنون همه جوامع از آن استفاده می‌کنند و این بحر عمیق ادامه دارد و هر اندازه در آیات قرآنی تدبر کنیم، تمام شدنی نیست و جامعه را به تعالی می‌رساند.

قندی خاطرنشان کرد: کلاس‌هایی در زمینه تدبر در قرآن در مدارس برگزار می‌شود که با توجه به شرایط هر مدرسه و کلاس نتیجه‌بخشی خاص خود را دارد و این امر زمینه حداقل توجه به قرآن را فراهم می‌کند.

وی نشست‌های قرآنی، مسابقات قرآنی و قرائت قرآن را از دیگر برنامه‌های موجود در سطح مدارس حوزه علمیه ذکر کرد.

معاون فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اهمیت حفظ موضوعی قرآن کریم گفت: برای یک مبلغ وظیفه است که از آیات شریفه قرآن بتواند برای پیام‌رسانی پیام‌های کتاب الهی به مردم استفاده کند.

وی به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآنی اشاره کرد و افزود: حوزه‌های علمیه خواهران باید در زمینه حفظ قرآن اقدام کنند تا حافظان قرآنی در حوزه‌های علمیه توسعه کمی پیدا کنند.

قندی با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه زمزمه‌های قرآنی در مدارس بیان داشت: این برنامه در سال‌های گذشته اثر خوبی داشت و زمینه توجه بیشتر به قرائت و تجوید را به وجود آورد.

وی ادامه داد: هر طلبه در پایه دوم باید وظیفه خود بداند معانی و مفاهیم قرآن را بیاموزد.

معاون فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تربیت نیروهای فعال قرآنی، تربیت استادان تدبر، مربی تجوید و مسابقات قرآنی را از دیگر فعالیت‌های قرآنی مدارس حوزه علمیه برشمرد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآنی برای بانوان گفت: طلاب خواهر حوزه علمیه در خارج کشور مشغول تحصیل هستند، بنابراین باید جشنواره بین‌المللی قرآنی ویژه خواهران حوزوی برگزار شود.

قندی تصریح کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی طلاب خواهر مصوب شده، ولی بودجه آن تخصیص داده نشده و در صورت اختصاص بودجه مقدمات حضور طلاب از کشورهای دیگر فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: عالم تشیع در فکر قرآنی از نظر کیفی و کمی تغییر کرده و باید بر این نکته توجه داشت که حوزه‌های علمیه خواهران پیشتاز معارف اهل بیت(ع) هستند.

وی با اشاره به طلاب شرکت‌کننده در ششمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران گفت: بالغ بر 7 هزار نفر در مسابقات قرآنی شرکت کردند که این تعداد شامل 35 تا 40 درصد طلاب است.

معاون فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: این رسالت را باید بر دوش خود احساس کنیم که وظیفه اصلی ما توجه به قرآن و اهل بیت(ع) است تا با تمسک به این ریسمان‌ها بتوانیم خود و جامعه را به سوی عاقبت خیر هدایت کنیم.

وی عنوان داشت: تا زمانی که قرآن در جامعه زنده و تمسک به قرآن و اهل بیت وجود دارد هیچ دشمنی بر این جامعه غلبه نمی‌کند.

قندی یادآور شد: پس از آنکه انگلستان وارد عراق شده بود رئیس کل ارتش انگلستان گفته بود عراقی‌ها کتابی دارند و تا زمانی که این کتاب است نمی‌توان بر آنها تسلط پیدا کرد.

وی عنوان داشت: جداسازی مردم از آیات قرآن به منزله تسلط دشمن است و اگر قرآن در جامعه پیاده شود دشمنی بر این جامعه تسلط پیدا نمی‌کند.

معاون فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد: اکنون به برکت قرآن در کشور امن زندگی می‌کنیم، بنابراین خیر دنیا و آخرت ما ایجاب می‌کند در سایه این تعالیم زندگی کنیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول