اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل:

وهابی‌ها عداوت مستقیم با اهل‌بیت(ع) دارند / اسلام شبه قاره هند مدیون عرفاست

خبرگزاری فارس: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه اسلام شبه قاره هند مدیون عرفاست، گفت: وهابی‌ها عداوتی آشکار و مستقیم با اهل‌بیت(ع) و شیعیان جهان اسلام دارند.

وهابی‌ها عداوت مستقیم با اهل‌بیت(ع) دارند / اسلام شبه قاره هند مدیون عرفاست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اکبر ولایتی ظهر امروز در نخستین همایش علمی فرهنگی میقات‌الرضا در مشهد اظهار داشت: تشویق و تأکید بر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در روایات اسلامی بارها آمده است و این زیارت باید مبتنی بر معرفت باشد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ادامه داد: یکی از دلبستگی‌های امامان شیعه همواره این بوده که در کنار مرقد شریف پیامبر اکرم دفن شوند و یا در دوران حیات خود در کنار آن پیامبر رحمت و مهربانی حضور داشته باشند.

ولایتی ادامه داد: امام رضا(ع) نیز زمانی که از سوی مأمون عباسی وادار به هجرت از مدینه شد، همواره دغدغه‌اش، جدایی از بارگاه رسول اکرم(ص) بود.

وی با اشاره به اهمیت زیارت مرقد امامان شیعه افزود: در روایات اسلامی بارها اشاره شده است که برخی از ائمه شیعه، هم‌چون امام صادق(ع)، هزینه سفر زوار حرم امام حسین(ع) را تقبل می‌کردند تا مردم به زیارت آنها بروند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تأکید کرد: در زمان خلفای عباسی مانند متوکل بارها مرقد امام حسین(ع) تخریب و بر علیه مسلمانان سخت‌گیری‌های زیادی اعمال شد اما شوق زیارت نیز در بین مردم بالاتر می‌رفت.

ولایتی یادآور شد: در روایات اسلامی تأکید زیادی نیز بر زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) شده و اصلی‌ترین دلیل این امر این است که امام رضا(ع) سختی‌های بسیاری از جانب مأمون عباسی متحمل شد و در نهایت نیز در مکانی جدا از پیکر پیامبر اسلام دفن شد.

وی با اشاره به توامان بودن معرفت و زیارت بیان داشت: امام هشتم شیعیان فرموده‌اند کسانی که با شناخت و معرفت به زیارت من بیایند، من نیز راه‌گشای او در روز قیامت خواهم بود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تصریح کرد: در دو قرن گذشته، وهابیت دنباله‌رو حکومت‌های یزید، بنی‌امیه و بنی‌عباس بوده و تمام تلاشش عداوت با اهل‌بیت عصمت و طهارت و تخریب بارگاه منور آنها است.

وی ادامه داد: وهابی‌ها به اسم عمران و آبادانی مدینه، مرقد شریف ائمه و حتی پیامبر اکرم(ص) را تخریب کرده‌اند در حالی که هیچ کدام از فرقه‌های اسلامی به جز وهابیت با اهل‌بیت دشمنی ندارند.

ولایتی گفت: این فرقه، آلت دست آمریکایی‌ها در منطقه هستند و تبدیل به ابزار استعمارگران شده‌اند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به جایگاه رفیع عرفای اسلامی اظهار داشت: اسلام شبه قاره هند بسیار وامدار عرفای اسلامی است و آنها مبلّغان اصلی ترویج محبت اهل‌بیت در این منطقه هستند.

ولایتی ادامه داد: برای مثال در لاهور، یکی از اماکنی که بیشترین بازدید کننده را دارد، مقبره علی‌ بن عثمان غزنوی صاحب کتاب کشف‌المحجوب است که این امر نشان از جایگاه والای عرفا در ادیان اسلامی و الهی است. 

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول