اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

تقویت هلال‌احمر خراسان شمالی کمک به کشور است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی با اشاره به سفر سالانه میلیون‌ها زائر و مسافر از این استان گفت: تجهیز و تقویت هلال‌احمر استان در واقع کمک به کشور است.

تقویت هلال‌احمر خراسان شمالی کمک به کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت بعد از ظهر امروز در همایش آمادگی توجیهی امدادگران و راهنمایان نوروزی خراسان شمالی اظهار داشت: در سفر اخیر دبیر کل جمعیت هلال احمر به این استان 50 میلیون ریال کمک فوق‌العاده مصوب شد که خوشبختانه بخش عمده‌ای از این مصوبات محقق شد.

وی افزود: بر همین اساس اخیراً 15 میلیارد ریال در قالب تجهیزات و 15 میلیارد ریال هم در حوزه عمرانی به جمعیت هلال احمر استان کمک شده است.

شفقت با اشاره به اینکه برگزاری این همایش هلال احمر در واقع مانوری است که به سراسر هم میهنان اعلام کرده که ما در استان خراسان شمالی در حوزه‌های مختلف آماده پذیرایی از مهمانان به ویژه زائران امام رضا (ع) هستیم، تصریح کرد: امیدواریم با حضور خود در طرح‌های نوروزی این استان خدمات لازم برای ارائه به مسافران نوروزی ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه سفرهای نوروزی فرصتی برای سیر و سیاحت و گرفتن درس‌های زیادی است، تصریح کرد: مردم میهن اسلامی ما به مناطق مختلف طبیعی، دیدنی، گردشگری، آثار باستانی و ... سفر و این مناطق را مورد بازدید قرار می‌دهند.

شفقت افزود: بر همین اساس همه آن چیزی که در این دیدن ها وجود دارد عبرت است به آیات الهی نگاه کنید و به هستی بنگریم و ارادت خود را به خداوند بیشتر کنیم.

وی در بخش دیگری با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی خراسان شمالی اظهار داشت: استان خراسان شمالی استانی تردد خیز است که نزدیک به 300 کیلومتر از جنگل گلستان تا فاروج در حوزه استحفاظی خراسان شمالی قرار دارد.

شفقت گفت: این استان در یک نقطه استراتژیک قرار داشته که هم در مسیر قطب زیارتی شرق کشور خراسان رضوی و مشهد مقدس و هم قطب سیاحتی شمال کشور قرار داشته و خود استان نیز با دارا بودن ویژگی‌ها و ظرفیت‌های بالای گردشگری موقعیت خاصی را دارد.

وی تصریح کرد: البته به خاطر قرار گرفتن استان در منطقه حساس دارای شرایط جوی خاصی نیز بوده که البته استان همواره در مقابل این حوادث آمادگی داشته است و طی هفته‌های گذشته شش هزار مسافر به خاطر مشکلات در تردد در شهرهای این استان اسکان یافته که بیشترین زحمت پذیرش و پذیرایی بر عهده هلال‌احمر بود که کار خدمات‌رسانی را انجام دادند.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر دستگاه مکرمی بوده که در شرایط خاص به امدادگری می‌پردازد و زمان و مکان نیز نمی‌شناسد، گفت: این جمعیت جایگاه ویژه‌ای داشته که جوانان متعهد و توانمند در این عرصه خدمت می‌کنند.

وی دستاوردهای سفر دبیر کل جمعیت هلال احمر به خراسان شمالی و تحقق مصوبات در کمتر از چند ماه به استان را برشمرد و افزود: طی این سفر 50 میلیارد ریال کمک فوق‌العاده به استان مصوب شد که اکنون بخش زیادی از این مصوبات محقق شده است‌ که از سازمان جمعیت هلال احمر جای تشکر دارد.

شفقت یادآور شد: ما در خراسان شمالی یک ظرفیت فوق‌العاده ای داشته که سالانه میلیون‌ها زائر و مسافر از این استان گذر می‌کنند و در واقع کمک به جمعیت هلال احمر استان در واقع کمک به مردم کشور است که از این مسیر گذر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جاده بین‌المللی و اصلی کشور در دست خراسان شمالی است و تمام مسیرهای منتهی به آسیای میانه از خراسان شمالی عبور می‌کند، تصریح کرد: از این رو به هر میزان که جمعیت هلال احمر به وسایل لازم تجهیز شود در واقع به کشور و مسافران خدمت رسانی شده است.

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: باید همه کمک کنیم تا خدمات لازم به مهمانان نوروزی در استان به شایستگی ارائه شود.

وی همچنین اهمیت سفرنامه نویسی و نهادینه شدن این فرهنگ از سوی مسافران را برشمرد و گفت: ما در خراسان شمالی نخستین استانی بوده که اعلام کردیم که به بهترین سفرنامه که با رویکرد آیات الهی و به زیبایی‌های استان نگاشته شود، به زیباترین سفرنامه هدیه‌ای ویژه اختصاص خواهیم داد.

شفقت تصریح کرد: در این راستا دستگاه‌های مختلف از جمله فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش در این زمینه تبلیغ می‌کنند و رسانه‌ها هم لازم است تا در این زمینه اطلاع رسانی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: سفرنامه نویسی کار علمی و پژوهشی است که انسجام خانواده‌ها را بیشتر و همچنین نگاه نوگرایانه را در اعضا ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول