اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه استان اردبیل خبر داد

1500 ماموریت روزانه پلیس راه در ایام نوروز

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: روزانه یک‌هزار و 500 ماموریت در ایام نوروز سال 91 از سوی تلاشگران پلیس راه در محورها و جاده‌های مواصلاتی استان اردبیل انجام می‌شود.

1500 ماموریت روزانه پلیس راه در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معراج ظهیری صبح امروز در مراسم آغاز فعالیت نوروزی پلیس راه در اردبیل اظهار داشت:‌ پلیس راه استان با استعداد 50 هزار نیرو و 81 دستگاه خودروی سبک در ایام تعطیلات نوروزی در جاده‌های استان مستقر بوده و به مسافران و گردشگران ارائه خدمات می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما با تعامل با دستگاه‌های دیگر خدمات‌رسان و راه‌اندازی تجهیزات دوربین‌های سرعت‌سنج تلاش خواهیم کرد تا جلوی تصادفات و تلفات جاده‌ای ناگوار را گرفته و بستر سفر ایمن و راحت را فراهم آوریم.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل یادآور شد: با توجه به حجم ترافیک و تردد در ایام نوروز و افزایش 25 درصدی سفر در نوروز امسال با هدف ارتقا و افزایش ایمنی عبور و مرور و تامین سلامت مردم طرح نوروزی پلیس راه در قالب شعار " بهار من رضایت تو " از امروز آغاز شده و تا 14 فروردین سال آینده ادامه دارد.

ظهیری با اشاره به همکاری سازمان پایانه‌ها و حمل و نقل، راه و ترابری، هلال احمر و اورژانس به عنوان بازوان اجرایی و توانمند پلیس راه، بیان داشت: ما انتظار داریم حمل و نقل استان در تکمیل پلیس راه اردبیل – سراب اقدام لازم را انجام داده و بر صورت وضعیت صادره از شرکت‌ها و مجموعه‌های مسافربری نظارت کامل داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول ایمن‌سازی و بررسی فنی وسایط نقلیه عمومی  قبل از آغاز سفر را ضروری خواند و گفت: انتظار داریم شرکت‌ها و مجموعه حمل و نقل اتوبوس‌هایی را به کارگیری کنند تا بدون عیب و نقص مسافران را به مقصد خود رسانده که این موضوع در بحث اعزام کاروان راهیان نور ضروری‌تر به نظر می‌رسد.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل نوسازی دوربین‌های کنترل سرعت و مهیا شدن بستر دریافت تصاویر عبور و مرور خودروها را توسط پلیس خواستار شد و افزود: از امداد خودروی شرکت‌های ایران‌ خودرو و سایپا نیز خواسته‌ایم با استقرار در نقاط حساس به حادثه‌دیدگان به ویژه خودروهای در راه مانده برای رفع نقص و مشکل فنی اقدام لازم را انجام دهند.

ظهیری به موفقیت اجرای طرح زمستانی پلیس راه و اتصال آن به طرح نوروزی اشاره کرد و ادامه داد: در 11 ماه امسال میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان اردبیل کاهش یافته به طوری که تنها در 12 ماه منتهی به 25 اسفند امسال 46 نفر کاهش تلفات و 157 نفر کاهش مجروح را در تصادفات شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: اجرای قانون جدید راهور در بسیاری از موارد تا مرز 55 درصد تصادفات را کاهش داده و جلوی تخلفات حادثه‌ساز را گرفته است.

 

رانندگی حادثه‌ساز به شدت کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده پلیس راه استان اردبیل در ادامه سخنان خود از کاهش محسوس و چشمگیر رانندگی حادثه‌ساز در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان خبر داد و یادآور شد: از ابتدای اجرای قانون جدید راهور 86 درصد سبقت غیر‌مجاز، 44 درصد سرعت غیر‌مجاز و 65 درصد تخلف تجاوز به چپ کاهش یافته است.

ظهیری در پایان سخنان خود اظهار داشت: تنها در 25 روز اسفند ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 نفر کاهش تلفات جاده‌ای را شاهد بودیم که در همین مدت تصادفات جرحی ما نیز 18 نفر کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول