اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان خبر داد

ثبت 28 هزار بیمه شده در سامانه اداره کار گلستان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: 28 هزار و 462 بیمه شده جدید در سال 1390 در سامانه اداره کار ثبت شده که رقم قابل توجهی است.

ثبت 28 هزار بیمه شده در سامانه اداره کار گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا غلامی بعد از ظهر امروز در یازدهمین کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: بر اساس اعلام تامین اجتماعی، کارگاه‎های فعال از تعداد 35 هزار و 500 به 39 هزار و 182 رقم افزایش یافته در سالی که هدفمندی یارانه‎ها را داشته‎ایم.

وی با بیان اینکه اقتصاد از جهات مختلفی رصد می‎شود، تصریح کرد: برای همه اقتصاددانان نیز بسیار بدیهی است وقتی که هدفمندی یارانه‎ها صورت می‎گیرد اشتغال کاهش پیدا خواهد کرد ولی مدیران ما نشان دادند که اینطور نیست و با تلاش مضاعف در سالی که مزین به سال جهاد اقتصادی است حتی عکس آنچه باید، اتفاق می‎افتد.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با بیان اینکه قطار توسعه اشتغال در حال تداوم و حرکت است، اذعان کرد: مردم ما مستحق کار بیشتری هستند و باید برای مردمی که در همه صحنه‎ها همراه و پشتیبان این نظام و انقلاب بوده و هستند تلاش بیشتری صورت پذیرد.

غلامی به هزینه تهیه سند اشتغال اشاره کرد و یادآور شد: هزینه این سند به کارفرمایی اداره کار و امور اجتماعی و استانداری گلستان توسط جهاد دانشگاهی استان اجرا شده است و این سند به ما نشان می‎دهد که در کجای راه ایستاده‎ایم و مقصدمان کجاست.

وی اضافه کرد: به لطف الهی تنظیم این سند به 99 درصد به بالا رسیده و این سند باید ما را قانع کند که به همه ابعاد توجه شده است.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه از ابتدای سال جدید، این سند ملاک ما خواهد بود، اذعان کرد: 870 هزار نفر پرسنل تا سال 1394 تقاضای نیروی کار و 702 عرضه خواهیم داشت که این میزان بیکاری طبیعی است.

غلامی با اشاره به اینکه در این سند، سهم همه بخش‎ها مشخص شده است، بیان کرد: برای اینکه به رشد هشت درصدی اقتصادی برسیم نیاز به 10 هزار و 660 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری ثابت به قیمت سال 1386 داریم تا بتوانیم این حجم نیروی کار را جذب بازار کار کنیم.

وی با بیان اینکه این سند نیازمند یک جنبش همگانی است، گفت: آماری که این سند به ما نشان می‎دهد اینکه اگر استان گلستان 25 هزار شغل ایجاد کند می‎تواند به نرخ بیکاری تک‎رقمی برسد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول