اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد آغاجاری خبر داد

توزیع 2500 جلد کتاب در آغاجاری

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاجاری از توزیع 2 هزار و 500 جلد کتاب در اماکن فرهنگی این شهرستان خبر داد.

توزیع 2500 جلد کتاب در آغاجاری
فرهاد احمدی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: تعداد 2 هزار و 500 جلد کتاب اهدایی توسط معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به شهرستان اهدا و در اماکن فرهنگی آغاجاری توزیع شده است.
وی افزود: مطمئناً ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین افراد می‌تواند زمنیه‌های پیشبرد اهداف اجتماعی را ایجاد کند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاجاری خاطرنشان کرد: این کتاب‌ها که در زمینه‌های دینی، مذهبی، کودک و... بوده در بین مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مدارس و ادارات دارای کتابخانه عمومی و مراکز عام‌المنفعه توزیع می‌شود.
وی اضافه کرد: ارتقای دانش و بینش افراد جامعه نسبت به معارف، اسرار، فلسفه، آثار و احکام نماز، بالا بردن سرانه مطالعه کتب مذهبی در بین آحاد جامعه است. 
احمدی‌فر عنوان کرد: این اقدامات می‌تواند فرهنگ کتاب‌خوانی به‌ویژه کتا‌ب‌های مذهبی را در بین مردم جایگاه خود را گسترش و بهبود بخشد.
وی بیان کرد: انجام فعالیت در بخش فرهنگ، دین و معنویت، آموزش‌های درسی در سطوح کودکان، دانش‌آموزان، نوجوانان، دانشجویان، و خانواده‌ها به ‌منظور جذب آنها به سوی حوزه دین و معارف اسلامی بسیار مؤثر و تأثیرگذار است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاجاری بیان کرد: بحث کتاب و کتاب‌خوانی یکی از موضوعات مهم در تقویت زیر‌ساخت‌های فرهنگی بوده و کتاب یکی از ابزارهای مهم برای ارتقای فرهنگ عمومی یک جامعه است.
وی ادامه داد: جامعه ما با دارا بودن فرهنگ غنی اسلامی و تمدن اصیل ایرانی و با همکاری همه نهادهای اجتماعی، قابلیت حرکت به سوی افق‌های مطلوب فرهنگی را دارد و در این راستا از جمله نهاد‌هایی که می‌توانند نقشی قابل ملاحظه داشته ‌باشند، کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی هستند.
احمدی‌فر در پایان با اشاره به ناتوی فرهنگی دشمن گفت: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در میان جوانان، بصیرت آنان را افزایش داده، ابتکار عمل را از دست بدخواهان خارج می‌کند و موجب شکست دشمن در جبهه فرهنگی می‌شود.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول