اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه پیام‌نور استان مرکزی

رشته‌‌های جدید مرتبط با خانواده راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور استان مرکزی از تلاش به منظور اخذ مجوز تدریس رشته‌های مرتبط با تحکیم بنیان خانواده در دانشگاه‌های پیام نور استان خبر داد.

رشته‌‌های جدید مرتبط با خانواده راه‌اندازی می‌شود

هادی غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این اقدام در راستای طرح کاهش طلاق در استان به اجرا درمی‌آید.

وی تصریح کرد: با تدوین سند پیشگیری و کاهش طلاق در استان با محوریت شهرستان اراک وظایف دستگاه‌های مختلف استان مشخص و هر دستگاه موظف به اجرای برنامه‌های ویژه‌ای در راستای کاهش طلاق شد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی با اشاره به وظایف محوله به این دانشگاه گفت: ایجاد پایگاه اطلاعاتی در زمینه سلامت روان و بهداشت عمومی دانشجویان جدیدالورود اراک و شناسایی دانشجویان در معرض آسیب و اتخاذ تدابیر لازم به منظور ارتقاء سلامت جسمی و روانی آنان، ایجاد یا تقویت مراکز مشاوره، تشویق دانشگاه‌ها برای ترغیب پرسنل به شرکت در دوره‌های آموزشی با موضوع تحکیم نهاد خانواده، برگزاری دو دوره نشست آموزشی برای اساتید مرتبط با دروس تنظیم خانواده از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در راستای اجرایی شدن این سند است.

غفاری طرح موضوع مباحث مرتبط با خانواده با تاکید بر معضلات طلاق در واحد درسی جمعیت‌شناسی و تنظیم خانواده، انجام مطالعه و پژوهش با عنوان علل طلاق در اراک، پیگیری به منظور اختصاص واحد درسی حقوق خانواده در تمامی رشته‌ها به صورت اختیاری، تهیه بسته‌های فرهنگی با موضوع تحکیم خانواده، پیگیری ایجاد مرکز مطالعات خانواده، برگزاری همایش علمی با محوریت تحکیم نهاد خانواده، برگزاری همایش دانشجویی، برگزاری کرسی آزاد‌اندیشی برای دانشجویان، تشکیل گروه‌های دانشجویی و ... از دیگر وظایف این دانشگاه در این زمینه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول