اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور واحد تبریز:

30 رشته جدید در دانشگاه پیام‌نور تبریز تدریس می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور واحد تبریز گفت: ‌در نخستین سال آغاز به کار مستقل دانشگاه پیام‌نور واحد تبریز 30 رشته جدید در دانشگاه پیام‌نور تبریز تدریس می‌شود.

30 رشته جدید در دانشگاه پیام‌نور تبریز تدریس می‌شود
بهزاد حاج‌علیلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز به تشریح فعالیت‌های دانشگاه پیام‌نور واحد تبریز و تفکیک واحد اداری آن از واحد استانی پرداخت.
وی با بیان اینکه تفکیک واحدهای بزرگ مراکز استانی در سطح کشور دنبال می‌شود، گفت: ‌این امر در واحدهای بزرگ کشوری انجام یافته و آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های نهایی در این سیاست تفکیکی قرار دارد.
حاج‌علیلو یادآور شد:‌ از یک ماه گذشته برنامه تفکیکی از نظر افراد، پرسنل و امکانات صورت گرفته و در حال حاضر دانشگاه پیام‌نور واحد تبریز به صورت مستقل و زیر نظر مرکز استانی فعالیت می‌کند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر این دانشگاه دارای 14 هزار نفر دانشجو است که در قالب 54 رشته تحصیل می‌کنند.
رئیس دانشگاه پیام‌نور واحد تبریز گفت: ‌در نخستین سال آغاز به کار مستقل دانشگاه پیام‌نور واحد تبریز 30رشته جدید در دانشگاه پیام‌نور تبریز تدریس می‌شود.
حاج‌علیلو تاکید کرد: این 30 رشته مشتمل بر 16 رشته فنی مهندسی و 14 رشته هنری است که از دو طریق کنکور سراسری و دوره‌های فراگیر در این زمینه جذب دانشجو صورت خواهد گرفت.
رئیس دانشگاه پیام‌نور واحد تبریز ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بین شش تا 7 هزار نفر در این 30 رشته ثبت‌نام کنند که جمعیت دانشجویی این دانشگاه را به 20 هزار تا 21 هزار نفر خواهد رساند.
وی با بیان اینکه رشته‌های فنی مهندسی و هنر نیازمند زیرساخت‌های کارگاهی و آموزشی هستند، گفت‌: در همین راستا تجهیز کارگاه‌های عمومی یک و دو برای رشته‌های فنی مهندسی و نیز استفاده از فضاهای بلااستفاده دانشگاه از جمله انبار اسقاطی برای احداث کارگاه حجم هنر مورد تاکید قرار دارد.
حاج‌علیلو یادآور شد:‌ در مرحله نخست یک میلیارد و 500میلیون ریال برای این امر اختصاص یافته که در آینده نیز این اعتبارات ادامه خواهد داشت.
رئیس دانشگاه پیام‌نور واحد تبریز همچنین از امضای تفاهم‌نامه‌های متعدد با مراکز صنعتی و فنی و حرفه‌ای تبریز خبرداد و گفت: در این مراکز آموزش‌های تخصصی فنی و مهندسی به دانشجویان ارائه خواهد شد.
وی همچنین بر رفع مشکلات صنفی دانشجویان و ایجاد تعامل با آنان در فضای جدید تاکید کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول