اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته سلامت مردان در همدان صورت می‌پذیرد

غربالگری سرطان پروستات مردان به صورت رایگان

خبرگزاری فارس: مسئول سالمندان و میانسالان مرکز بهداشت همدان گفت: در "هفته سلامت مردان" در همدان غربالگری سرطان پروستات مردان به صورت رایگان انجام می‌شود.

غربالگری سرطان پروستات مردان به صورت رایگان

مهتا سنگستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه هفته نخست اسفندماه(یک تا هفتم اسفندماه) به عنوان هفته سلامت مردان شناحته می‌شود، عنوان کرد: در راستای گرامیداشت این هفته و توجه دادن به اهمیت سلامت مردان، برنامه‌های مشخصی در این هفته مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در هفته سلامت مردان 12 مبحث تغذیه مورد توجه است، گفت: در ارتباط با این مهم، بحث شایان توجه بر کاهش مصرف نمک و استفاده از ماهی در وعده‌های غذایی مردان است که باید در زمینه آن فرهنگ‌سازی مناسبی نیز صورت گیرد.

مسئول سالمندان و میانسالان مرکز بهداشت همدان تصریح کرد: در راستای توجه دادن به استفاده از ماهی در وعده‌های غذایی مردان، با معاونت درمان دانشگاه و اداره کار و امور اجتماعی همدان هماهنگ کرده‌ایم که در نخستین روز از هفته سلامت مردان(یکم اسفندماه) در کارخانه‌ها و بیمارستان‌ها یک وعده ماهی با سبزیجات داده شود.

وی ابراز کرد: در هفته سلامت مردان کارشناسان تغذیه برنامه غذایی هفته‌ای شاخصی برای کارخانجات تدارک می‌بینند تا در این مکان‌ها خصوصاً برای کارگران غذاهایی سرو شود که در راستای ارتقای سلامت آنان مؤثر است.

سنگستانی با بیان اینکه دومین روز از هفته سلامت مردان (دوم اسفندماه) با عنوان"فعالیت جسمانی" شناخته می‌شود، اظهار کرد: موضوعات محوری این روز ورزش و شادمانی فردی و اجتماعی و پیاده‌روی است که در این روز مردان را برای انجام حداقل سه روز در هفته به طور متوسط 30 دقیقه فعالیت بدنی به صورت پیاده‌روی، تشویق می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه ورزشی در مدارس راهنمایی و متوسطه پسرانه، ادامه داد: در دومین روز از هفته سلامت مردان با اداره ورزش و جوانان هماهنگ کرده‌ایم که در باشگاه‌های ورزشی مردانه یک سری برنامه‌های آموزشی در راستای افزایش ارتقای فعالیت بدنی اجرا شود و علاوه بر این، در صدد برگزاری یک پیاده‌روی همگانی نیز هستیم.

مسئول سالمندان و میانسالان مرکز بهداشت همدان با بیان اینکه سومین روز از هفته سلامت مردان با عنوان"سلامت روانی و مهارتهای زندگی" نامگذاری شده است، گفت: در این روز توجه بیشتر بر نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد، پرهیز از مصرف دخانیات، کنترل استرس، بهبود روابط بین فردی در خانواده و اجتماع است.

وی با بیان اینکه در سومین روز از هفته سلامت مردان در صدد فرهنگ‌سازی و توجه دادن مردان به سلامت روان آنها هستیم، افزود: در این روز مراجعه به مراکز مشاوره روانشناسی و کلینیک‌های خانواده مورد توجه است که در این راستا این مراکز مشاوره رایگان به مردان می‌دهند.

سنگستانی با بیان اینکه،"سلامت باروری" عنوان چهارمین روز از هفته سلامت مردان است، عنوان کرد: موضوعات این روز ایدز و بیماری‌های آمیزشی، مشارکت مردان در سلامت باروری و خانواده، بیماری‌ها و سرطان‌های ادراری تناسلی در مردان است که در همین راستا با معاونت درمان دانشگاه هماهنگ کرده‌ایم که کلینیک ارولوژی بیمارستان شهید بهشتی به مدت یک هفته، بر روی بیمارانی که به آن مرکز ارجاع می‌شوند، علاوه بر ویزیت، غربالگری سرطان پروستات نیز به صورت رایگان انجام شود.

وی ادامه داد: در راستای اجرای امر غربالگری سرطان پروستات مردان، در هفته سلامت مردان در هر شهرستان سه مرکز بهداشتی درمانی که پزشک مرد داشته باشند مشخص می‌شوند و این مهم را به صورت رایگان انجام می‌دهند و موارد مشکوک را نیز به کلینیک ارولوژی بیمارستان بهشتی همدان، ارجاع می‌دهند.

مسئول سالمندان و میانسالان مرکز بهداشت همدان تصریح کرد: در ارتباط با مشارکت مردان در سلامت باروری نیز مقرر شده است با صدا و سیمای همدان برنامه کارشناسی با حضور کارشناسان این موضوع برگزار شود.

وی با بیان اینکه پنجمین روز از هفته سلامت مردان با عنوان" خود مراقبتی و سلامت مردان" شناخته می‌شود، گفت: هدف ما تبیین این مهم است که پیشگیری بر درمان ارجحیت دارد و امر ایمنی در محیط کار و زندگی ارحجیت دارد که بر این اساس توجه دادن به پیشگیری از سوانح و حوادث شغلی و ترافیکی و از بروز سرطان‌های شایع در مردان مورد توجه قرار می‌گیرد.

سنگستانی "سلامت مردان جوان" را عنوان ششمین روز از هفته سلامت مردان عنوان و خاطرنشان کرد: موضوعات محوری این روز، چالش‌های سلامت مردان جوان، نقش خانواده در سلامت پسران و آشنایی پسران با رفتارهای پرخطر است که در این زمینه بر اساس هماهنگی با آموزش و پرورش مقرر شده موضوع انشاء در مدارس پسرانه یکی از این سه موضوع باشد.

وی با بیان اینکه هفتمین روز از هفته سلامت مردان با عنوان"سلامت خانواده و سلامت مردان" مشخص شده است، ابراز کرد: در این روز نقش مردان را در سلامت خانواده مورد توجه قرار داده‌ایم که بر این اساس مراقبت‌های مورد نیاز قشر مردان نظیر بیماری‌های قلبی عروقی، ریه و ... و نیز غربالگری سرطان پروستات در یک سری از مراکز بهداشتی شهرستان‌های همدان به صورت رایگان برای مردان انجام می‌شود.

مسئول سالمندان و میانسالان مرکز بهداشت در پایان سخنانش متذکر شد: سرطان پروستات از سرطان‌های شایع در مردان است اما با توجه به اینکه با یک معاینه ساده نیز قابل تشخیص است، درمان پذیر است.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول