اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد محمودآباد خبر داد

برگزاری نخستین همایش استانی تئاتر نیایش در محمودآباد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد از برگزاری نخستین همایش استانی تئاتر نیایش و نمایش در روزهای 22 و 23 اسفند در مجتمع غدیر این شهر خبر داد.

برگزاری نخستین همایش استانی تئاتر نیایش در محمودآباد

حمیدرضا کوزه‌گر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در محمودآباد با بیان اینکه نخستین همایش استانی نیایش و نمایش در مجتمع غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد برگزار می‌شود، بیان داشت: این همایش با هدف اشاعه فرهنگ ناب و انسان‌ساز نماز و بهره‌گیری از هنر زیبا و متعالی و روح‌بخش نمایش برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: بر این باوریم که بیان مفاهیم اصول ارزش‌های دینی و الهی در قالب هنر تئاتر همراه با خلاقیت و نوآوری مطابق با مقتضیات زمان و شرع الهی جذاب، تاثیرگذار و ماندگار خواهد بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد با اشاره به اینکه دبیرخانه این همایش از سه ماه قبل آغاز به کار کرد، تصریح کرد: 12 متن نمایشی به دبیرخانه ارسال شد و در پی بازخوانی متون توسط داوران، 11 متن تایید و سپس برای مرحله اجرا، هشت متن بازبینی شدند که در مرحله آخر پنج متن نمایشی برای اجرا انتخاب شدند.

وی گروه‌های نمایشی راه‌یافته به مرحله نهایی را شامل "شیرین من بمان" از شهرستان بابلسر به کارگردانی آلاشت بزرگ به نویسندگی سید مهدی شجاعی، نمایش "آذر" از شهرستان بابلسر به کارگردانی خورشید واجدی و به نویسندگی مهدی پوررضائیان، نمایش "آخرین سرباز" از شهرستان آمل به کارگردانی سعید شفیعیان و به نویسندگی اقتباسی، نمایش "رسول" از شهرستان نور به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا رشیدی و نمایش "پدرانه" از شهرستان محمودآباد به کارگردانی فضل‌الله راضی به نویسندگی آرش عباسی عنوان کرد.

کوزه‌گر اضافه کرد: این همایش در روزهای 22 و 23 اسفندماه در مجتمع فرهنگی و هنری غدیر محمودآباد به روی صحنه می‌روند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد در پایان خاطرنشان کرد: اختتامیه این همایش نیز در عصر روز سه‌شنبه 23 اسفند از ساعت 16 عصر با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، معاونان اداره کل، فرماندار، ائمه جمعه شهرهای محمودآباد و سرخرود، روسای ادارات، جمعی از هنرمندان و اهالی نمایش شهرهای سراسر مازندران برای تجلیل از گروه‌های نمایشی حاضر در همایش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/‌ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول