اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس هنرهای نمایشی بنیاد شهید:

تئاتر وفادارترین رسانه‎ای که واقعیت‎ها را تولید می‎کند

خبرگزاری فارس: کارشناس هنرهای نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هنر آئینه زندگی و در میان هنرها وفادارترین رسانه‌ای است که واقعیت‎های زندگی را بازنمایی و تولید می‎کند.

تئاتر وفادارترین رسانه‎ای که واقعیت‎ها را تولید می‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمد لارتی در افتتاحیه نخستین جشنواره منطقه‎ای نمایش کوتاه خلاق ایثار در تالار فخرالدین اسد گرگانی اظهار داشت: هنر تئاتر از آیین‎ها و سنت‎های مذهبی نشأت می‎گیرد و ریشه‎دارترین خاستگاه آن ارتباط انسانی با ماوراءالطبیعه را به چالش می‎گذرد.

وی با بیان اینکه تئاتر آیینه شفاف انسانیت است خاطر نشان کرد: ماندگارترین نمونه‎های این هنر تاثیرگذار مردمی، آنهایی است که انسانیت و رسالت انسانی را در دورنمای تاریخی مدام بازتولید می‎کند و به اجرا می‎گذارد و چه زیباست هنری که با اندیشه و غیرت ایرانی تبدیل به رسالت انسانی‎اش کمر همت ببندد.

عضو شورای سیاستگذاری تئاتر ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور یادآور شد: تاریخ پرفراز و نشیب ایران همواره ماحصل مبارزه، مقاومت و ایثار بوده است و در دفتر تاریخ پرافتخار حماسه هشت سال دفاع مقدس به واسطه اخلاق ایثار و از خودگذشتگی فرزندان این مرز و بوم به سرخ‎ترین برگ تاریخ تبدیل شده است.

لارتی عنوان کرد: انسانیت و اخلاق انسانی هر برگ تاریخ جنگ تحمیلی را به روایتی ایثارگرانه از حماسه‎ای بزرگ تبدیل کرده که راویان آن از زن و مرد، پیر و جوان قهرمانان صحنه آزمون آن بوده‎اند.

وی خاطر نشان کرد: با تجربیات به دست آمده طی سالیان گذشته و برگزاری چندین جشنواره سراسری، منطقه‎ای و استانی اینک نخستین تجربه خود را در قالب جشنواره نمایش‌های خلاق در حالی پشت‎ سر می‎گذاریم که به میزبانی ایثارگران دیروز و پشت‌گرمی فرهنگ شهادت و ازخودگذشتگی چشم امید به فردایی روشن و پرافتخار داریم.

کارشناس هنرهای نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه تئاتر می‎تواند والاترین رسانه تمام‎نمای ایثار باشد متذکر شد: تعهد و هنر هنرمندان این عرصه دورنمایی افتخارآمیز و روشن از حماسه ایثارگری هشت سال دفاع مقدس را برای امروز و فردا بازتاب می‎دهد و هیچ تلاشی بالاتر از آن نیست که تکرار واقعه این حماسه بزرگ بر صحنه تئاتر انعکاسی درخور رسالت ایثارگران سرزمین حماسه و گذشت را به نمایش بگذارد.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول