اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

توسعه اشتغال در گلستان با جدیت پیگیری می‎شود

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: توسعه اشتغال در استان گلستان با جدیت پیگیری می‎شود.

توسعه اشتغال در گلستان با جدیت پیگیری می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت ظهر امروز در یازدهمین جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: موضوع اشتغال یکی از موضوعات اساسی و مهم نظام و دولت کریمه است و تقریبا دو سال می‎شود که رئیس جمهور و هیئت وزیران به این امر به خوبی پرداخته‎اند و ستاد عالی اشتغال در تهران نیز به شکل مرتب برگزار می‎شود و در استان نیز مبحث اشتغال توسط مدیر ارشد و مدیران دستگاه‎های اجرایی به جدیت پرداخته می‎شود.

وی با اشاره به اینکه کم ‎لطفی‎هایی در زمینه اشتغال و ارائه آمار و ارقام به دولت شده است، بیان کرد: چنانچه که احترام به تمام همه نقادی‎ها و نظرات کارشناسی نسبت به موضوع اشتغال در سطح کشور و استان می‎گذاریم اما نقدهایی نیز به این انتقادها وارد است البته برخی انصافا در چارچوب ادب، منطق، دلسوزی و به‎خاطر منافع استان نقد و بحث می‎کنند و در کنار آن نقاط ضعف و قوت را با هم می‎بینند و حتی به ارائه راهکار می‎پردازند که این نقدها جای تشکر دارد.

قناعت با بیان اینکه بالای 90 درصد نقادی‎هایی که می‎شود نظرات فنی و کارشناسی است، یادآور شد: چند درصدی نیز به موضوع اشتغال که یکی از موضوعات اصلی نظام است به جای اینکه به دولت در این کار بزرگ کمک کرده و همراهی کنند، متاسفانه طوری القا می‌کنند که اصلا در زمینه اشتغال یا کار نشده و هیچ اشتغالی نیز به وجود نیامده است و این دیدگاه به دور از منطق و انصاف است.

وی با بیان اینکه توسعه اشتغال باید مورد توجه همگان واقع شود، خاطرنشان کرد: کسانی که در بدنه دولت هستند باید همت ویژه‎ای در این زمینه داشته باشند که در دو سال اخیر انصافا به همین صورت بوده که جای تشکر دارد و البته دیگرانی که در خارج از بدنه دولت هستند نیز باید به امر اشتغال همت گمارند و تحلیل منصفانه‎ای داشته باشند تا نظام بتواند از این مشکل و معضل به خوبی عبور کند.

استاندار گلستان از دبیرخانه اشتغال در برگزاری جلسات منظم قدردانی کرد و گفت: ماهانه یک‌بار جلسات کارگروه اشتغال در استانداری برگزار شد که این انتظار نیز وجود دارد تا با همین سبک و سیاق و با تلاشی گسترده‎تر شاهد ادامه این روند در سال آتی باشیم.

قناعت گفت: اگر اشتغال صورت بگیرد شاهد افزایش سن ازدواج در جامعه نخواهیم بود و به موقع رونق اقتصادی انجام می‎گیرد و جلوی انحرافات و معضلات نیز گرفته می‎شود که خیلی از این محسنات جامعه به اشتغال گره خورده و در مقابل خیلی از معضلاتی که در جامعه وجود دارد نیز ناشی از بیکاری است.

وی از فرمانداران در برگزاری جلسات منظم در سطح شهرستان‎ها قدردانی کرد و بیان داشت: جلسات کارگروه اشتغال استان جلساتی چالشی و جدی بود که خروجی مثبتی نیز در پی داشت که البته بعد از جلسات کارگروه همه مدیران پشتیبان یکدیگر بودند نه به شکل جزیره‎ای بلکه به‎صورت یکپارچه و منسجم برنامه‎ها جلو می‎رفت.

این مسئول از کمیته بازرسی استان نیز تشکر کرد و گفت: در بررسی آمار اشتغال ایجاد شده هیچ هماهنگی وجود نداشت بلکه به صورت راندومی پیگیری شد و نتیجه آن این بود که صددرصد راستی آزمایی مثبت بوده و این به معنای جدی گرفتن کار از سوی مسئولان بوده است.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول