اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل اوقاف آذربایجان غربی اعلام کرد

8 هزار موقوفه در آذربایجان غربی وجود دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل اوقاف آذربایجان غربی گفت: بیش از 8 هزار موقوفه در مناطق مختلف آذربایجان غربی وجود دارد.

8 هزار موقوفه در آذربایجان غربی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی مصائبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آذربایجان غربی تاکنون بیش از 8 هزار موقوفه شناسایی و به ثبت رسیده است به طوری که این آمار موقوفه‌‌های منفعتی و غیر منفعتی توأم شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: تعداد رقبات استان نیز حدود 30 هزار فقره است همچنین امسال بیش از 50 مورد موقوفه جدید شناسایی و به ثبت رسیده است از این‌رو آمار مذکور بیانگر این مسئله می‌باشد فرهنگ وقف باید بیش از بیش در جامعه نهادینه شود که رسانه‌های جمعی نقش چشمگیری بر عهده دارند پس باید در این ارتباط گام‌های بلندی بردارند.

این مسئول به افزایش درآمد اوقاف استان هم اشاره کرد و گفت: بررسی‌های به عمل آمده بیانگر این مسئله است درآمد اوقاف قابل انتفاع استان امسال حدود 50 درصد افزایش یافته است به طوری که مبالغ مذکور فراخور برنامه ‌موجود و نیاز جامعه در امور مختلف مانند کمک‌ هزینه درمان بیماران، کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان و موارد دیگر هزینه شده است.

وی یکی از برنامه‌هایی که اوقاف در آن مشارکت دارد ساماندهی قبور شهدای مدفون در امامزاده‌ها عنوان کرد و گفت: ساماندهی قبور شهدا بر عهده مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد ولی در مواقع مورد نیاز با انعقاد تفاهم‌نامه به این امر مسئولان اوقاف استان نیز ورود پیدا می‌کنند.

مصائبی با اظهار به اینکه برای پوشش قرار دادن امامزاده‌ها موضوع مطالعه شجره در دستور کار قرار گرفته است ادامه داد: در سراسر استان 80 امامزاده وجود دارد که انجام دادن مطالعات کافی، تحقیقات محلی و بررسی سلسله اجداد آنها یکی از برنامه‌های این دستگاه است تاکنون در مورد 27 امامزاده به یقین رسیده‌‌ایم و بقیه نیز در دست اقدام هستند.

سرپرست اداره کل اوقاف آذربایجان غربی به تشکیل کمیته‌‌ای برای بازسازی مساجد نیز اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع بازسازی و ساماندهی مساجد از دیگر برنامه‌های این دستگاه با مشارکت سایر مسئولان و ائمه جمعه سایر شهرستان‌ها است لذا بعد از تخصیص اعتبارات مورد نیاز در سال 91 این مسئله با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول