اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

تدارک 27 مسجد برای عرض تسلیت مردم به صاحب عزا در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: 27 مسجد برای عرض تسلیت مردم به صاحب عزا در اردبیل تدارک دیده شده است.

تدارک 27 مسجد برای عرض تسلیت مردم به صاحب عزا در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در جلسه شورای فرهنگ عمومی اردبیل با اشاره به برگزاری رسم دیرینه حضور در منزل صاحب عزا و متوفی در سال‌های گذشته اظهار داشت: مردم ما بر اساس رسم دیرین در سه عید فطر، قربان و نوروز در منزل کسانی که عزیزان خود را از دست داده‌اند حاضر شده و برای تسلی خاطر آنها عرض ارادت و تسلیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه در سال‌های اخیر با گستردگی و حجم زیاد برگزار شده و در کنار زیبایی و نفس شایسته این عمل با تبعات منفی نیز روبه‌رو بوده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان گستردگی شهر و فاصله مساجد از همدیگر، تلف شدن وقت مردم در روز عید و سنگینی ترافیک و هزینه‌های مختلف در تردد از جمله تبعات امروزی عمل به این کار نیک است که شورای فرهنگ عمومی با تاکید امام جمعه اردبیل سعی کرد به سهولت این امر اقدام کند.

ستوده یادآور شد: امسال 27 مسجد در محلات شش‌گانه و 13‌گانه اردبیل برای این امر در نظر گرفته شده است تا صاحب عزا بتواند با استقرار در این مساجد از مردم که برای عرض تسلیت حاضر می‌شوند پذیرایی کند.

این مسئول بیان داشت: نمونه این مساجد را مسجد سرچشمه، طوی، اوچدکان، سادات علی‌آباد، محمد رسول‌الله گلمغان، مسجد حافظ، امام علی(ع) کارشناسان، سید‌الشهدای کاظم‌آباد و ... اعلام کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل چند توصیه نیز به اهالی داشت تا با رعایت آن عید بدون بلا و گرفتاری را سپری کنند که دادن صدقه، رعایت حلال و حرام، پرهیز از انجام سبک و دوری از برخی محرمات احتمالی در ایام نوروز می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ستوده در پایان سخنان خود اظهار داشت: نباید شادی‌ها و سرور ملت ما در عید نوروز با برخی کارهای حرام و گناه آلوده شود تا خدایی ناکرده ماهیت عید و اسباب سرور مردم دچار نقص و برخی قصور‌ها شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول