اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی بشرویه خبر داد

آمادگی 80 کلاس در بشرویه برای اسکان مسافران نوروزی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی بشرویه گفت: به منظور اسکان مسافرین و گردشگران نوروزی این شهرستان 80 کلاس درس تجهیز و آماده شده است.

آمادگی 80 کلاس در بشرویه برای اسکان مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری بشرویه، هاشم اتفاقی با بیان اینکه به منظور اسکان مسافرین و گردشگران نوروزی این شهرستان 80 کلاس درس تجهیز و آماده شده است، اظهار داشت: نزدیک به 40 درصد این کلاس‌ها به لحاظ برخورداری از امکانات و تجهیزات اقامتی دارای رتبه درجه یک هستند که این رقم نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی بشرویه از 20 اسفندماه فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و به مدت یک ماه به کار خود ادامه خواهد داد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی بشرویه ادامه داد: چادرهای راهنمایی گردشگران نوروزی از 25 اسفند تا 18 فروردین در مبادی ورودی این شهرستان مستقر خواهند شد.

اتفاقی به برنامه‌های ویژه نوروز در این شهرستان اشاره کرد و گفت: برپایی تور گردشگری یک ساعته در بافت تاریخی بشرویه و بازدید از موزه، اجرای سفره هفت‌سین سنتی در سطح شهر، برپایی بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی، توزیع اقلام فرهنگی، کشیک و نظارت تمام وقت از مراکز بهداشتی، داروخانه‌ها و اورژانس، اجرای طرح فروش فوق‌العاده از جمله برنامه‌ها در ایام نوروز و شب عید است.

وی از تشکیل کمیته نظارت و سرکشی ستاد و برگزاری جلسات کمیته‌های تخصصی آمار و اطلاعات و امداد و نجات در شهرستان خبر داد و افزود: اجرای طرح نظرسنجی از گردشگران و مسافران ورودی به شهرستان برای سنجش و اطلاع از نظرات مسافران و گردشگران در مورد خدمات ارائه شده صورت خواهد گرفت.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی بشرویه با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا نوروز ،91 درصد بیشتری از مسافرین و گردشگران را نسبت به نوروز امسال در بشرویه جذب کنیم، یادآور شد: مسافران و گردشگران نوروزی 90 که راهی این شهرستان شده بودند 851 هزار و 494 نفر بوده است.

اتفاقی خاطرنشان کرد: از رقم یاد شده 664 هزار نفر در غالب خودروهای شخصی، 180 هزار و 370 نفر با اتوبوس و 6 هزار و 700 نفر با قطار از شهرستان بشرویه عبور کرده بودند.

وی با بیان اینکه تعداد مسافران اسکان داده شده در شهرستان در نوروز امسال 31 هزار و 800 نفر بوده است، ادامه داد: از این تعداد 16 هزار و 457 نفر نیز از اماکن تاریخی، تفریحی و توریستی شهرستان بشرویه بازدید کرده‌اند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی بشرویه با اشاره به اینکه بشرویه با برخورداری از بافت قدیمی و زیبا و ویژگی‌های بصری منحصر به ‌فرد از شهرهای دیدنی و تاریخی کشورمان که به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: هم‌وطنانی که در ایام نوروز در سفر خود قصد اسکان یا اقامت در این شهرستان را دارند می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی www.esksn.medu.ir برای رزرو محل اقامت ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول