اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی کاشان خبر داد

اعطای هدیه به اولین مسافران نوروزی کاشان / افزایش 25درصدی مسافران کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: به اولین مسافران نوروزی که بعد از تحویل سال وارد هر یک از اماکن تاریخی زیر پوشش این اداره شوند هدایای ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

اعطای هدیه به اولین مسافران نوروزی کاشان / افزایش 25درصدی مسافران کاشان

حسین یزدان‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: به مسافران نوروزی که بعد از تحویل سال وارد هر یک از اماکن تاریخی زیر پوشش اداره میراث فرهنگی خانه‌های تاریخی بروجردی‌ها، عامری‌ها، چشمه سلیمانیه، مدرسه و مسجد آقا بزرگ، باغ تاریخی فین، حمام فین، محوطه باستانی سیلک و مجموعه بازار کاشان شوند، از صنایع دستی این شهرستان هدیه داده می‌شود.

وی همچنین از برگزاری مراسم ویژه تحویل سال نو در باغ تاریخی فین کاشان خبر داد و افزود: مسافران نوروزی ضمن ورود رایگان به باغ تاریخی فین کاشان در مراسم ویژه تحویل سال نو که توسط میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان در باغ تاریخی فین کاشان برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان قرائت قرآن، دعای تحویل سال نو، پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری و پذیرایی با صرف شیرینی از مسافران نوروزی همراه با سفره هفت‌سین در باغ تاریخی فین کاشان را از جمله ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده توسط این اداره ذکر کرد.

یزدان‌مهر در ادامه بیان کرد: برای نوروز امسال حدود 90 نفر از راهنمایان میراث فرهنگی کاشان در اماکن تاریخی زیر پوشش مستقر و به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند.

این مقام مسئول از افزایش حدود 25 درصدی مسافران نوروزی امسال شهرستان کاشان خبر داد و گفت: مسافرت‌های کوتاه از تهران و اصفهان و شهرستان‌های اطراف به شهرستان کاشان و صرفه‌جویی در هزینه، وقت و سوخت از جمله مؤلفه‌هایی است که شهرستان کاشان را شهرستان هدف مسافران نوروزی قرار داده است.

یزدان‌مهر مسافران نوروزی سال گذشته شهرستان کاشان را یک میلیون و 640 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 830 نفر بر اساس بلیط‌فروشی‌های انجام شده از اماکن تاریخی زیر پوشش اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان بازدید کردند.

وی خانه‌های تاریخی بروجردی‌ها، عامری‌ها، چشمه سلیمانیه، مدرسه و مسجد آقا بزرگ، باغ تاریخی فین، حمام فین، محوطه باستانی سیلک و مجموعه بازار کاشان را از جمله اماکن زیر پوشش اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان برشمرد و گفت: ارزشمندترین آثار تاریخی کاشان در مجموعه تاریخی بازار کاشان است که مسافران زیادی از آن رایگان بازدید کرده و در آمار گردش‌گران محاسبه می‌شود. 

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول