اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار انزلی:

انزلی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

خبرگزاری فارس: شهردار انزلی از آمادگی این شهر بندری برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد.

انزلی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سید تقی موسویان عصر امروز در جمع خبرنگاران در آستانه فرا رسیدن عید نوروز به اقدام‌های انجام شده در این شهرستان بندری برای پذیرایی از مسافران نوروزی اشاره کرد و اظهار داشت: رنگ‌آمیزی، تعمیر سرویس‌های بهداشتی و فرش موزائیک صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه به دنبال طرح تفکیک زباله از مبدا هستیم، اذعان کرد: برای این امر چهار نقطه از شهر انزلی کانکس‌هایی مستقر می‌شوند تا مردم زباله‌های خود را به آنجا تحویل دهند و پاداش بگیرند.

این مسئول درباره وضعیت کنده‌کاری‌های داخل شهر انزلی بیان کرد: ترمیم کنده‌کاری‌ها با شهرداری است و در این زمینه شرکت آب و فاضلاب توافق کرده‌ایم.

وی احداث پارکینگ در انزلی را یکی از برنامه‌های مهم عنوان کرد و افزود: انتقال آتش‌نشانی غازیان و تبدیل این ایستگاه به پارکینگ از جمله برنامه‌های شهرداری است.

موسویان زمان تاسیس شهرداری انزلی را در سال 1276 عنوان و اذعان کرد: بنای فعلی در سال 1300 ساخته شده و پس از انقلاب بنده بیستمین شهردار این شهر هستم.

وی مجموع نیروهای شرکتی، قراردادی، خدماتی و رسمی شهرداری انزلی را 549 نفر اعلام کرد و بیان داشت: در دو ناحیه انزلی و غازیان خدمات‌رسانی می‌کنیم.

شهردار انزلی درآمدهای شهرداری انزلی را از محل اخذ مالیات‌های ارزش افزوده، عوارض و کمک‌های دولتی ذکر کرد و اظهار داشت: در سال جاری بودجه مصوب شورای شهر انزلی حدود 19 میلیارد تومان بود که از این میزان 7.5 میلیارد تومان اعتبار جاری است.

وی بودجه پیشنهادی انزلی در سال 91 را 30 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: باید اعتباری بالا داشته باشیم و نیازمند کمک مالی دولت هستیم و دولت باید دست شهرداری را بگیرد.

موسویان خروج روزانه یک‌هزار کامیون را موجب ایجاد ترافیک در داخل شهر دانست و تصریح کرد: با اعتبار موجود شهرداری انزلی نمی‌تواند خدمات کافی ارائه داد و با وجود نیروی دریایی، اداره‌های کل و گردشگری انزلی باید اعتبار ویژه‌ای از طرف دولت دریافت کنیم.

وی با اشاره به اینکه مصوبه شورا را برای داشتن شهر الکترونیک گرفته شد، خاطرنشان کرد: در بحث فضای سبز شهری با این جمعیت استاندارد به 15 متر فضای سبز برای هر نفر نیاز است.

این مسئول افتتاح پارک ملی پرستو و خرمشهر و بازسازی سه پارک قدس، کارآموزی و سپه در انزلی را از دیگر اقدام‌ها برشمرد.

وی از افزایش پنج هکتار فضای سبز در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: آماده واگذاری ایجاد فضای سبز به بخش خصوصی هستیم.

موسویان احداث میدان جدید شهدا را در کاهش تصادفات تاثیرگذار دانست و یادآور شد: به دنبال نورپردازی در پل غازیان انزلی هستیم.

وی از مسکن و شهرسازی و ستاد املاک و مستغلات خواست تا زمین‌هایی که در اختیار دارند به شهرداری انزلی واگذار کنند و به افراد غیر نفروشند.

شهردار انزلی ارتقای این نهاد را از اهداف مهم عنوان کرد و بیان داشت: در سال جدید افزایش سطح هکتار ساختمان کشتارگاه و شهرداری مرکزی برنامه‌ریزی شده و مجوز آن را اخذ کردیم.

وی متذکر شد: به دنبال ارتقای شهرداری‌ها از ناحیه به منطقه هستیم و ساختمان فعلی و غازیان به شهرداری تبدیل می‌شود و با این کار ترافیک شهر کاهش می‌یابد.

موسویان از طراحی طرح‌هایی برای دروازه ورودی شهر انزلی در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: 12 ماهی با ارتفاع 11 متر سال آینده در ورودی شهر انزلی نصب می‌شود.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول