اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرزمین طبرستان در انتظار نوروز-51

آمادگی دستگاه‌ها برای پذیرایی از مسافران نوروزی

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد تسهیلات سفر شهرستان نور خواستار آمادگی دستگاه‌ها به منظور پذیرایی از مسافران زودهنگام نوروزی شد.

آمادگی دستگاه‌ها برای پذیرایی از مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عبدالقدیر مشایخی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفر این شهرستان با اشاره به نیمه‌تعطیل بودن روزهای آخر سال (27 و 28 اسفند) بیان کرد: این امر موجب می‌شود تا حضور زودهنگام مسافران نوروزی را در شهرستان و استان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: وجود منابع خدادادی منحصر به فرد در استان مازندران به ویژه غرب استان سبب حضور بیشترین حجم مسافر در این استان می‌شود بنابراین آمادگی کامل دستگاه‌ها، فعال کردن کشیک‌ها، تمهیدات اسکان مسافران و افزایش امنیت ضروری است.

* الزام حضور رئیس یا معاون تام‌الاختیار در ایام تعطیل

فرماندار نور با اشاره به ضرورت حضور مسئولان به ویژه مسئولان دستگاه‌های خدماتی در ایام تعطیلات به منظور حل مشکلات احتمالی تاکید کرد: مسئولان دستگاه‌ها باید خود در ستاد تسهیلات سفر مستقر در فرمانداری حضور داشته باشند و یا جانشین تام‌الاختیار معرفی کنند.

مشایخی همچنین بر آمادگی مراکز امدادی و بهداشتی از جمله درمانگاه‌ها و بیمارستان، نیروهای امدادی از جمله هلال احمر، اورژانس، نیروهای امدادی دستگاه‌های خدماتی و امداد خودرویی، فعال بودن عابر بانک‌ها، تامین فرآورده‌های دامی از جمله گوشت و مرغ، تامین آب شرب مناطق شهری و روستایی و افزایش نظارت بازرسان بازار اعم از بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌های اصناف تاکید کرد.

* شهرداران به مرخصی نروند

وی از شهرداران خواست تا در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، پاکسازی مبادی ورودی و خروجی شهرها و رفع سد معبر اقدام کنند و در ایام تعطیلات نوروز از رفتن به مرخصی خودداری کنند.

رئیس ستاد تسهیلات سفر شهرستان نور همچنین از شهرداران خواست تابلوی دعای خاصه امام رضا(ع) را در مسیر ورودی شهرها و تردد مسافران نصب کنند.

* بهزیستی موظف به جمع‌آوری متکدیان شد

فرماندار نور با توجه به حضور متکدیان از سایر نقاط به این استان و شهرستان همزمان با حضور مسافران نوروزی این امر را سبب نازیبا شدن چهره شهر و بی‌نظمی و افزایش ترافیک دانست و بهزیستی را موظف کرد تا نسبت به جمع‌آوری متکدیان اقدام کند.

* برپایی هرگونه دکه در محورها و جاده‌ها ممنوع

این مسئول با تاکید بر عدم برپایی هرگونه دکه در معابر، جاده‌ها و محورهای مواصلاتی که محل تردد اهالی و خودروهاست و موچب ترافیک می‌شود از بخشداران و شهرداران و مسئولان راه و ترابری خواست تا نسبت به تخریب و برچیدن این دکه‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول