اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دامنه اعتراضات علیه بانک کشاورزی خوزستان در حال گسترش است

خبرگزاری فارس: با پیوستن نظام صنفی کشاورزی ایذه به جمع منتقدان بانک کشاورزی خوزستان، دامنه اعتراض علیه این بانک در حال گسترش است.

دامنه اعتراضات علیه بانک کشاورزی خوزستان در حال گسترش است

رئیس نظام صنفی کشاورزی ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شمال خوزستان عملکرد بانک کشاورزی نسبت به کشاورزان و دامداران این شهرستان را نامطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: بهره‌برداران بخش کشاورزی ایذه پس از معرفی به بانک و تشکیل پرونده به آنها اعلام می‌شود که اعتبار برگشت خورده است.

نوذر مرادی اصل گفت: با وجود ابلاغ بخشنامه‌های متعدد در زمینه بخشودگی جرائم و سود وام‌های معوقه متأسفانه تاکنون بانک کشاورزی در شهرستان ایذه این مصوبات را اجرا نکرده است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی ایذه با اشاره به وعده‌های بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات بانکی گفت: برخی کشاورزان حدود دو سال است که برای دریافت وام به بانک مراجعه می‌کنند و در نهایت ناامید شده و از دریافت وام منصرف می‌شوند.

مرادی اصل افزود: معمولاً زمان پرداخت تسهیلات برای خرید علوفه به دامداران از آذر تا پایان اسفند ماه است اما بانک کشاورزی زمان پرداخت را اردیبهشت اعلام می‌کند که برای دامدار فایده‌ای ندارد.

وی نبود نیروی کارشناس و ارزیاب بانک کشاورزی برای کارشناسی طرح‌ها و همچنین کمبود نیروی انسانی در بانک و تأخیر در ارائه خدمات را از دیگر مشکلات کشاورزان و دامداران ایذه‌ای برشمرد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی ایذه عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی را نیز نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: عدم بازرسی به موقع، عدم پرداخت به موقع غرامت به کشاورزان، عدم تائید کامل سطح مزرعه از سوی کارشناس بیمه، عدم پرداخت غرامت بیمه گندم آبی، ناچیز بودن سقف پرداخت خسارت محصولات کشاورزی و همچنین عدم بیمه درخت زیتون از جمله بی مهری‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی در ایذه است.

مرادی اصل تأکید کرد: صندوق بیمه باید قبل از برداشت محصول اقدام به بازدید از زمین‌های کشاورزی کند تا در پایان برداشت بتواند غرامت را پرداخت کند. 

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول