اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد

پیش‌بینی 400 غرفه صنایع دستی و سوغات در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از پیش‌بینی 400 غرفه صنایع دستی برای ایام نوروز در مازندران خبر داد.

پیش‌بینی 400 غرفه صنایع دستی و سوغات در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیف‌الله فرزانه در جمع خبرنگاران بیان داشت: 400 غرفه صنایع دستی و سوغات برای ایام نوروز در مازندران پیش‌بینی شده است.

وی افزود: از این تعداد 300 غرفه تقریبا قطعی شده و 100 غرفه آن مربوط به نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی است که در پارک نوید شهرستان نوشهر برپا می‌شود که در آن حداقل 25 استان کشور شرکت خواهند داشت.

فرزانه اظهار داشت: ساحل طلایی و باغ 30 هکتاری رامسر به ترتیب 40 یا 60 غرفه نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد داشت و برای هموطنانی که از مبادی ورودی چالوس و کلاردشت وارد این استان می‌شوند نیز دو غرفه خرید و بازدید از صنایع دستی و هنرهای سنتی پیش‌بینی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از برگزاری یک بازارچه کوچک در مجاورت مرکز اطلاع‌رسانی آمل خبر داد و خاطرنشان کرد: دو فروشگاه فروش با 15 غرفه و همچنین بازارچه فروش با 25 غرفه در پارک قائم پل قائمشهر برپا می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به حضور گردشگران در پایگاه پژوهشی و باغ تاریخی عباس‌آباد بهشهر برپایی 10 تا 15 غرفه صنایع دستی و هنرهای سنتی قطعی شد.

فرزانه گفت: در حال حاضر مشغول رایزنی هستیم تا در شهرهای جویبار، بابل و سوادکوه بازارچه کوچکی بین شش تا هشت غرفه برگزار شود.

این مقام مسئول یادآور شد: برگزاری نمایشگاه در شیرود تنکابن و شهرداری عباس‌آباد، در ساحل محمودآباد و شهرستان نور نیز با 40 ، 30 ،15 و 40 غرفه بازارچه صنایع دستی و هنرهای سنتی در حال بررسی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: صنایع دستی یکی از ظرفیت‌های بالقوه استان است که به عنوان یک محصول گردشگری شناخته شده است.

وی تصریح کرد: با تلاش این سازمان در دسترس قرار دادن هر چه بیشتر این محصولات در قالب نمایشگاه و بازارچه عرضه مستقیم به کاربردی شدن آن کمک کرده و مقدمه پویایی آن را فراهم خواهیم کرد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول