اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری

صنایع دستی همدان 26 درصد کاهش داشت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از کاهش 26 درصدی صنایع‌‌دستی همدان در 11 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

صنایع دستی همدان 26 درصد کاهش داشت

اسدالله بیات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان از کاهش 26 درصدی صادرات صنایع‌دستی در 11 ماه امسال خبر داد و اظهار کرد: در 11 ماه سال جاری 27 میلیون و 251 هزار و 719 دلار صنایع‌دستی از همدان صادر شد.

وی با اشاره به صادرات رسمی و غیر رسمی صادرات صنایع‌دستی ابراز داشت: در صادرات رسمی صنایع‌دستی 20 میلیون و 508 هزار و 572 دلار و در صادرات غیر رسمی 6 میلیون و 743 هزار و 147 دلار صادرات صورت گرفت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان خاطرنشان کرد: در صادرات رسمی سفال با 14 میلیون و 680 هزار و 39 دلار بالاترین صادرات را داشت که این محصول به کشورهای فرانسه، سوئد، قطر، عراق، هلند، امارات و ترکیه صادر شد.

وی اضافه کرد: شیشه دست‌ساز، مجسمه، گل مصنوعی، فرش دستباف، سنگ حکاکی شده، میز فلزی فرفوژه، مجسمه پلی‌استر، گلدان فلزی، مبلمان، آئینه با قاب، گل خشک طبیعی و فنجان و نعلبکی از دیگر کالاهای صادراتی به صورت رسمی بوده است.

بیات اضافه کرد: کشورهای عراق، امارات، ترکیه، پاکستان، فرانسه و هلند میزبان صادرات رسمی صنایع دستی در این مدت بوده است.

وی با بیان اینکه سفال با 631 هزار و 800 دلار بالاترین میزان صادرات غیر رسمی را به خود اختصاص داده است، گفت: سفال از مبدأ بندر گناوه، بندر امام و ماکو به امارات متحده عربی و ایتالیا صادر شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان تصریح کرد: مرواربافی، نازک‌کاری چوب، رودوزی‌های سنتی و چرم از دیگر کالاهایی هستند که به صورت غیر رسمی به عراق، ایتالیا و آمریکا صادر شد.

وی با اشاره به صادرات رسمی بهمن‌ماه سال جاری یادآور شد: صادرات صنایع‌دستی در بهمن‌‌ماه یک میلیون و 534 هزار و 10 دلار بود که از کاهش 43 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بود.

سفال، شیشه‌دست‌ساز، مجسمه، گل مصنوعی، فرش دستباف، مجسمه پلی‌استر و فنجان و نعلبکی از جمله کالاهای صادراتی در بهمن‌ماه به شمار می‌رود.

بیات با بیان اینکه یک میلیون و 490 هزار و 510 دلار صادرات رسمی همدان بوده است، گفت: در بهمن‌‌ماه سال جاری عراق، امارات، قطر و آلمان میزبان صنایع‌‌دستی همدان بوده‌اند. سفال و مرواربافی با ارزش 43 هزار و 500 دلار از مبدأ بندر امام، ماکو و باشماق به امارات متحده عربی، ترکیه و عراق صادر شده است.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول