اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرمه:

نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در دشت برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار گرمه گفت: نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در مجتمع بین راهی دشت ماقبل جنگل ملی گلستان برپا می‌شود.

نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در دشت برپا می‌شود

منصور درتومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این نمایشگاه در 32 غرفه صنایع دستی و محصولات جانبی برپا شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون کار غرفه چینی این نمایشگاه در حال اجراست، افزود: بر اساس برنامه این نمایشگاه از 28 اسفند برای استفاده مسافران نوروزی آماده خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گرمه با اشاره به آمادگی این شهرستان برای سفرهای نوروزی هم‌وطنان اظهار داشت: کمیته‌های مختلف ستاد تسهیلات دائمی سفرهای نوروزی گرمه تشکیل و تاکنون نشست‌هایی را به همین منظور داشته‌اند.

وی با اشاره به جاذبه‌های متعدد گردشگری و تاریخی در این شهرستان اظهار داشت: قلعه جلال‌الدین، کاروان‌سرای رباط قره‌بیل، رباط عشق و ... از جمله این آثار است.

فرماندار گرمه با بیان اینکه کاروان‌سرای رباط قره‌بیل در نزدیکی جاده اصلی و در روستایی به همین نام قرار گرفته است، گفت: بنای رباط با مصالح سنگ و آهک با معماری بدیع احداث شده و با وجود گذشت سالیان متمادی بخش عمده‌ای از آثار آن بر جای مانده است.

به گفته وی، این اثر تاریخی مربوط به دوره تیموری بوده که برای بازدید گردشگران آماده است.

درتومی از قلعه جلال‌الدین به عنوان مهم‌ترین اثر تاریخی و گردشگری گرمه یاد کرد و افزود: این قلعه مربوط به عصر خوارزمشاهیان بوده و بر فراز تپه‌ای مرتفع در بین دو شهر گرمه و جاجرم قرار گرفته و از قدمت آن، هفت قرن گذشته است.

وی اظهار داشت: مخروطی بودن کوهی که بر فراز آن قلعه تاریخی جلال‌الدین قرار گرفته، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

نماینده عالی دولت در گرمه تصریح کرد: پیرامون این قلعه را دشت‌های وسیعی احاطه کرده که در خلال مشاهده قلعه جلال‌الدین که به عنوان دژ نظامی در دوران سلجوقیان استفاده می‌شده، تا شعاع 30 کیلومتری از تپه، قابل مشاهده است.

وی ایجاد آلاچیق‌های متعدد و همچنین پله دسترسی به این قلعه را برشمرد و از تمام گردشگران برای بازدید از این اثر تاریخی دعوت کرد.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول