اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع خبرنگاران اعلام شد

راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی کشور در کرج

خبرگزاری فارس: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ظرفیت‌های استان البرز می‌طلبد تا مهم‌ترین بازارچه صنایع دستی کشور در کرج راه‌اندازی شود.

راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی کشور در کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدحسن موسوی شامگاه امروز و در سفر چهارم رئیس جمهور به استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان البرز دارای تنوع بسیاری در حوزه صنایع دستی است که می‌تواند پذیرای مهم‌ترین بازارچه صنایع دستی کشور باشد.

وی ادامه داد: باید از این ظرفیت موجود استفاده بهینه کرده و پتانسیل‌های این استان را نباید به خود واگذاریم.

این مسئول تأکید کرد: توانایی‌های البرز در حوزه صنایع دستی نباید نادیده گرفته شود، لذا از این مهم باید در مسیر توسعه بیشتر صنایع دستی استفاده شود.

وی ادامه داد: استان البرز به لحاظ موقعیتی یکی از استان‌های مهم کشور محسوب می‌شود، لذا می‌توانیم بزرگ‌ترین تفرجگاه اطراف تهران را نیز در استان البرز ایجاد کنیم.

موسوی گفت: استان البرز به عنوان مسیر عبوری مسافران مطرح است و از آنجایی که یکی از زیباترین جاده‌های جهان در آن وجود دارد، میزبان بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی است.

وی با اشاره به اینکه استان البرز ظرفیت احداث 20 هتل 5 ستاره را دارد، تأکید کرد: برای تحقق اهداف مورد نظر باید در جذب سرمایه‌گذاران تلاش دوچندانی را آغاز کرد.

* 80 رشته صنایع دستی در البرز فعال است

مدیرکل میراث فرهنگی البرز نیز در ادامه طی سخنانی اظهار داشت: از تعداد 256 رشته صنایع دستی فعال در کشور استان البرز 80 رشته آن را در خود جای داده است و علاقه‌مندان بسیاری را جذب خود کرده است.

محمدرضا پوینده خاطرنشان کرد: براساس آمار گرفته شده، فعالان بخش صنایع دستی در البرز هم‌اکنون 800 هنرمند هستند.

وی افزود: این استان دارای پتانسیل‌های بسیار بالایی در بخش‌های صنایع دستی و گردشگری است و مورد استقبال بسیاری از مردم در شهرهای استان و تهران بزرگ قرار گرفته است.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول