اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

هنرمندان هویت ملی کشور هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: هویت ملی کشور ما در گرو فعالیت‌های هنرمندان است.

هنرمندان هویت ملی کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منصور ایمانی عصر امروز در اختتامیه نخستین مسابقه ملی نمایشنامه‌نویسی با عنوان «روزنه آبی» بزرگداشت استاد اکبر رادی نمایشنامه‌نویس فقید گیلان که در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا (ص) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: هنرمندان صاحبان اصلی اینگونه مراسم‌ هستند.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان سرمایه‌های بزرگ ما هستند، تصریح کرد: برای پاسداشت هنرمندان هر چه می‌توانیم باید تلاش به خرج دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش ارزنده‌ای برای اجرای این مراسم داشته است، اضافه کرد: در طول تاریخ ایران دشمنان گوهرهای نابی را در عرصه‌های مختلف از کشور ما ربودند.

وی با اشاره به اینکه آثار نمایشی مرحوم رادی برای ما ارزشمند است و باید برای آن دغدغه داشته باشیم، گفت: آثار این هنرمند برجسته باید سرلوحه و معراج آثار جوانان قرار گیرد.

سرپرست هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم بیان کرد: آن چیزی که در بروز استعدادهای نوین در این جشنواره‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، حمایت از آثار برگزیده است.

محمدعلی شهنی دشت‌گلی با اشاره به اینکه در شهری که یاد و نام این هنرمند در آن باشد حرف زدن از ایشان سخت است، تصریح کرد: زنده‌ نگه داشتن و تقدیر از هنرمندان برجسته باید زودتر و به طور مداوم صورت گیرد.

به گزارش فارس، در این مراسم علیرضا اسماعیل‌پور از رشت با نمایشنامه کابوس، عبدالرحیم ناظریان از مازندران با نمایشنامه «سنگفرش»، اصغر گروسی از البرز با نمایشنامه «آخرین گلایه‌های یک مرده محکوم به سکوت»، علی حاتمی‌نژاد از مشهد با نمایشنامه «تب سرد روی پیشانی داغ»، سیامک افسایی از تبریز با نمایشنامه «بادکنک‌ها را کجا آویزان کنم»، علی میرزا عمادی از تهران با نمایشنامه «هفت‌سین سال 63»، فاطمه عالم‌فلکی از تهران، میلاد حسینی از تهران با نمایشنامه «آوای هزار زخم»، آرش آزادی از کرمانشاه با نمایشنامه «کاج‌ها منتظر می‌مانند» و وحید درویشی از رشت با نمایشنامه «گزارش یک مرد گم»، مقام‌های برتر جشنواره مذکور را به دست آوردند.

از بین 220 اثر ارسالی به دبیرخانه این جشنواره از شش نمایشنامه برتر با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی و از چهار اثر با اهدای تندیس، جایزه نقدی و لوح تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول