اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی ایلام:

قلعه والی ایلام پذیرای هنرمندان و مهمانان نوروزی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: قلعه والی ایلام پذیرای هنرمندان و مهمانان نوروزی می‌شود.

قلعه والی ایلام پذیرای هنرمندان و مهمانان نوروزی می‌شود

حمید بختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: با تدابیر اندیشیده شده نمایشگاهی از محصولات سوغاتی ایلام در ایام عید نوروز 91 در محل قلعه والی ایلام برپا می‌شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در قالب 40 غرفه در محل قلعه والی شهر ایلام برپا می‌شود و سوغات ایلام را به مسافران نوروزی و گردشگران عرضه می‌کند. 

این مسئول اضافه کرد:  در این نمایشگاه با برپایی سیاه‌چادر زندگی عشایر ایلام به صورت نمادین به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود.

بختیاری تصریح کرد: بیشترین سوغات عرضه شده ایلام در این نمایشگاه شامل صنایع دستی در رشته‌های نمدمالی، جاجیم‌بافی، محرق‌نگاری، معرق چوب و گلیم ساده است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام اذعان داشت: افزون بر صنایع دستی ایلام، محصولات خوراکی استان شامل روغن حیوانی، کشک، کنجد، ترخینه و شیرینی‌هایی مانند بژی برساق و کله کنجی نیز در معرض نمایش و فروش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول