اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره ارشاد دنا خبر داد

برنامه‌های ویژه هنرمندان دنایی برای مردم و مهمانان نوروزی

خبرگزاری فارس: مدیر اداره فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی شهرستان دنا گفت: برنامه‌های گوناگونی برای ایام نوروز توسط هنرمندان این شهرستان آماده شده و امسال با روندی خاص به پیشواز نوروز خواهیم رفت.

برنامه‌های ویژه هنرمندان دنایی برای مردم و مهمانان نوروزی

 به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت جمشید آریایی‌منفرد عصر امروز در نشست کمیته فرهنگی و هنری ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان دنا اظهار کرد: عید واقعی روزی است که در آن گناه نباشد، چرا که چنین روزی، روز حلول و ظهور حضرت صاحب‌الامر و الزمان می‌باشد.

وی به جایگاه عید نوروز اشاره کرد و افزود: عید نوروز یکی از اعیاد باستانی ایران بوده و سنتی ملی و مذهبی به شمار می‌رود که باید آن را پاس بداریم.

مدیر اداره فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی شهرستان دنا عنوان کرد: عید نوروز یعنی بهاری دوباره و چه خوب است که ما با کنار گذاشتن گناهان خود در این ایام وارد بهار سلامت روحانی نیز شویم و آن را بهاری برای ترک گناهان قرار دهیم.

وی در خصوص این آیین تصریح کرد: حفظ سنت‌ها و فرهنگ‌های آئینی، ملی و مذهبی از جمله وظایف همه مسئولان فرهنگی است و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و شادی آفرین از جمله وظایف مهم در روزهای عید نوروز می‌باشد.

آریایی‌منفرد درباره همکاری و شرکت هنرمندان این شهرستان در برنامه‌های مختلف گفت: هنرمندان شهرستان دنا در چند سال اخیر حمایت‌های بی‌نظیری از برنامه‌های مختلف داشته‌اند و انتظار می‌رود در این ایام نیز حضوری پررنگ داشته باشند.

وی به مهمترین برنامه‌های اجرایی کمیته فرهنگی و هنری نوروز اشاره کرد و افزود: اهدای کتاب به مسافران نوروزی، برگزاری مسابقه برای مهمانان نوروزی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در کانون‌های فرهنگی مساجد، برگزاری جنگ شادی و موسیقی در روز 13 نوروز و روز طبیعت، راهنمایی گردشگران نوروز توسط هنرمندان، برپایی سفره هفت‌سین در یکی از مساجد شهر سی‌سخت، برگزاری مسابقه طراحی و نقاشی سفره هفت سین و استقبال از نوروز با حضور هنرمندان شهرستان دنا از جمله برنامه‌های این کمیته می‌باشد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول