اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

شهدا هنرمندان تقدس و پاکی هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان خلخال گفت: شهدای ما هنرمندان واقعی تقدس و پاکی هستند که لحظه به لحظه زندگی آنها پر از اعتقاد و ایمان بوده است.

شهدا هنرمندان تقدس و پاکی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری عصر امروز در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در خلخال اظهار داشت: شهدای ما با زیباترین سروده ایثار و شهادت از بهترین سرمایه‌های خود گذشتند تا این نهضت عظیم و رخداد تاریخی حفظ شده و در حافظه تاریخی بماند.

وی با گرامیداشت روز تکریم و تعظیم شهدا و سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: امام راحل در یک شرایط خاص و با دوراندیشی واقعی این نهاد انقلابی را شکل داد تا خانواده‌های شهدا و ایثارگران بتوانند از حمایت‌های واقعی بهره‌مند شوند.

رشتبری با یادآوری این‌که شهادت به عنوان والاترین جایگاه در جنت مورد خاص و آرزوی همه صالحان و نیکوکاران است، خاطر نشان کرد: خداوند درجه و مرتبه شهادت را در نقطه‌ای قرار داده است که همه رسیدن به این درجه و مقام را آرزو کرده و دستیابی به آن را حسرت می‌کشند.

این مسئول با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران با خون و شهادت و فرهنگ گذشت عجین شده و گره واقعی پیدا کرده است، اضافه کرد: پیشینه شهرستان خلخال به عنوان دیار عالم‌پرور و مذهبی سبب شده که 500 شهید والامقام و بیشترین شهدای روحانی را در سطح استان تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کند.

وی شناخت سیره و مرام و آیین شهدا را با مرور وصیت‌نامه و خاطرات آنها ضروری توصیف کرد و ادامه داد: باید با استفاده از افکار نخبگان جامعه و راهکارهای مختلف نظیر ارایه این پیشینه از طریق هنرنمایی هنرمندان به مرحله ظهور و بروز برسد.

به گزارش فارس، امام جمعه خلخال گفت:‌ جلوه ولایی خلخال می‌تواند در اشکال مختلف هنری و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال آن به نسل‌های بعدی بسیار مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال نیز از تشکیل کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این شهرستان با هدف معرفی و شناساندن اهداف شهدا به دانشجویان و دانش‌آموختگان خبر داد.

احمد معصومی خواستار حمایت از هنرمندانی شد که با فیلم، موسیقی و آثار هنری مختلف در ارتباط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: ورود آموزش و پرورش با ارایه راهکارهای مختلف با هدف شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت به نسل چهارم انقلاب امری ارزشمند است و ضرورت دارد مفاهیم واقعی جنگ به همراه فرهنگ ایثار و شهادت به دانش‌آموزان منتقل شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول