اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گوهر خیراندیش:

هنرمندان، در تعالی جامعه مسؤلیت دارند

خبرگزاری فارس: گوهر خیراندیش گفت: کسانی که در عرصه هنر فعالیت می‌کنند مسؤلیت تعالی بخشیدن به جامعه را بر عهده دارند.

هنرمندان، در تعالی جامعه مسؤلیت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، گوهر خیراندیش بازیگر سینما و تئاتر در آیین اختتامیه چهارمین تئاتر زندان‌های این استان خطاب به هنرمندان زندانی اظهار داشت: کسانی که در عرصه هنر فعالیت می‌کنند مسؤلیت تعالی بخشیدن به جامعه را بر عهده دارند و شما مددجویان باید ابتدا خود را پالایش کنید تا الگویی برای دیگران باشید.

وی افزود: رشته تئاتر مختص کسانی است که مسائل جامعه را از طریق هنر تعالی دهند و به قول امام(ره) هنر دمیدن روح تعهد و مسئولیت در کالبد انسان‌هاست و هنرمند نمی‌تواند نسبت به خود و جامعه بی‌تفاوت باشد.

خیراندیش تصریح کرد: به هر دلیلی شما وارد زندان شده‌اید اما فضایی در زندان در راستای اصلاح و تربیت برای شما فراهم شده است که باید از آن استفاده کنید.

این بازیگر سینما و تئاتر ادامه داد: تئاتر ریشه در درمان دارد و درمان از طریق هنر در دنیا متداول بوده و فعالیت‌هایی در این مرکز انجام می‌شود که در راستای نجات روح شما است.

وی خاطرنشان کرد: به امید اینکه تمام افراد گرفتار و دربند در هر کجای دنیا از بند رها شوند و در کنار خانواده، زندگیشان را بسازند.

خیراندیش اظهار امیدواری کرد که مردم نمایش‌های زندانیان در بند را همگام با سایر هنرمندان در بیرون از زندان مشاهده کنند.

وی با تأکید بر اینکه پرداختن به موضوع نجات روح از طریق هنر از هوشمندی مسؤلان زندان‌ها حکایت دارد، گفت: مسؤلان زندان‌ها به این باور رسیده‌اند که هر انسانی قبل از هر چیز روحش سالم شود می‌تواند خود، خانواده و جامعه را نیز نجات دهد.

این بازیگر مشهور سینما و تئاتر افزود: امکانات رفاهی و آگاهی‌بخشی نسبت به تربیت صحیح افراد در زندان‌ها فراهم شده است که جای تقدیر از مسؤلان زندان‌ها را دارد.

خیراندیش اضافه کرد: ای کاش این تعالیمی که امروز در زندان‌ها شاهد آن هستیم در جامعه نیز مورد توجه قرار گیرد تا منجر به مشکلات در جامعه و گرایش افراد به سمت بزه نشود.

وی ابراز داشت: در ابتدا تصورم از زندان غل و زنجیر، لباس‌های متحد‌الشکل و انسان‌هایی متفاوت از سایر انسان‌های جامعه بود اما در بازدید از زندان، در رنگ و رخساره آن‌ها نشان از افراد مثبت و اصلاح شده دیدم.

این بازیگر افزود: اجرای برنامه‌های تربیتی اصلاحی مانند استفاده از روانشناسان، روان‌درمانی، نقد فیلم، موسیقی و صنایع دستی در زندان باعث رشد و تعالی این افراد در زندان‌ها می‌شود که باید این برنامه‌ها را به نمایش بین‌المللی گذاشت.

انتهای پیام/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول