اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت پزشکی و ورزشی استان اصفهان:

220 هزار ورزشکار رسمی در استان اصفهان وجود دارد

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت پزشکی و ورزشی استان اصفهان گفت: طبق آمار رسمی 1390، استان اصفهان دارای 220 هزار ورزشکار سازمان‌یافته و دارنده بیمه ورزشی است.

220 هزار ورزشکار رسمی در استان اصفهان وجود دارد

پویا دانشور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد اهداف هیئت پزشکی و ورزشی استان اصفهان در سال 1391 اظهار داشت: در سال آینده شاهد میزبانی این هیئت برای هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکی و ورزشی ایران هستیم که تاریخ برگزاری آن 13 تا 15 اردیبهشت‌ماه در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: تاکنون حدود یک هزار مقاله به هیئت پزشکی و ورزشی استان اصفهان ارسال شده است که با توجه به این آمار پیش‌بینی می‌کنیم تعداد شرکت‌ کنندگان در کنگره اردیبهشت‌ماه سال آینده شامل چندین‌ هزار نفر باشد.

دبیر هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان ادامه داد: از دیگر اتفاقات سال 1391 برای هیئت پزشکی و ورزشی استان اصفهان افتتاح مرکز اختصاصی پزشکی و ورزشی در محل پایگاه قهرمانی است.

وی در مورد اعزام پزشکان و پزشک‌یاران زیرمجموعه هیئت‌ پزشکی و ورزشی استان اصفهان به سالن‌های محل‌ برگزاری رقابت‌های ورزشی گفت: طبق قوانین فدراسیون پزشکی و ورزشی در صورت برگزاری مسابقات برخوردی مانند رشته‌های رزمی در محل برگزاری این مسابقات و به تعداد تاتامی‌های موجود به طور حتم باید پزشک و پزشک‌یار حضور داشته باشند.

دانشور تصریح کرد: در صورتی که رقابت‌های ورزشی زیر نظر هیئت پزشکی و ورزشی استان اصفهان برگزار شود به طور قطع این قوانین مرتبط رعایت می‌شود اما در برخی از موارد شاهد برگزاری علی‌رأسی رقابت‌های ورزشی توسط برخی از هیئت‌های ورزشی هستیم که از افراد صلاحیت‌دار پزشکی و امکانات استاندارد استفاده نمی‌کنند.

وی در مورد آمبولانس‌های استفاده شده در حین رقابت‌های ورزشی و بستن قرارداد اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان با دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی متولی ارائه خدمات پزشکی به تمام استان است، تصریح کرد: نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم این دانشگاه خدمات خود را به یک‌سری از رقابت‌های ورزشی محدود کند.

دبیر هیئت پزشکی و ورزشی استان اصفهان تصریح کرد: آماده بودن آمبولانس بر سر مسابقات ورزشی یک امر ایده‌آل است اما برگزار کنندگان رقابت‌های ورزشی نیز باید هزینه‌های بیشتر پزشکی و ورزشی را برای شرکت‌ کنندگان رقابت‌های ورزشی مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول