اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر قاچاق کالا و ارز دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد

انهدام 184 فقره لوازم آرایشی غیر استاندارد در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: دبیر قاچاق کالا و ارز معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از انهدام 184 فقره لوازم آرایشی غیر استاندارد در استان خبر داد.

انهدام 184 فقره لوازم آرایشی غیر استاندارد در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، راضیه کفایی پیش از ظهر امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بیرجند به اقدامات صورت گرفته در راستای مبارزه با قاچاق کالاهای آرایشی و دارو اشاره کرد.

وی اظهار داشت: ابلاغ ممنوعیت ورود کالاهای آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیر مجاز از طریق پایانه‌های باربری و الزام کردن صنوف در ارتباط با ارسال لیست و آمار دقیق عطاری‌ها، باشگاه‌های ورزشی و فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی و ساماندهی فروش عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی فقط در فروشگاه‌های دارای پروانه را از جمله پیشنهادات برای رفع معضلات موجود در این بخش برشمرد.

دبیر قاچاق کالا و ارز معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به اقدامات آموزشی این مجموعه در راستای عدم استفاده از این نوع لوازم نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی از طریق پیامک، بیلبورد و زیرنویس تلویزیون از جمله این اقدامات است. 

کفایی ادامه داد:‌ هم‌چنین اطلاع‌رسانی از طریق جراید محلی و اطلاع‌رسانی در محل‌های عمومی از قبیل نماز جمعه، مدارس دخترانه و هم‌چنین حجاج در سفرهای زیارتی نیز صورت گرفته است.

*انجام 55 بازدید از مراکز فروش لوازم آرایشی

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 55 مورد بازدید آرایشی، بهداشتی و دارویی در استان انجام شده است، افزود: در این راستا 16 فقره لوازم آرایشی، بهداشتی و دارویی قاچاق در استان کشف شده است.

دبیر قاچاق کالا و ارز معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: هم‌چنین تهیه تراکت در ارتباط با توصیه‌های بهداشتی و مضرات کالاهای قاچاق آرایشی و بهداشتی، تهیه و ارائه مطالب آموزشی برای درج در پیک بهاری 91 به دانش‌آموزان و پیگیری تأمین بودجه برگزاری کارگاه آموزشی از مهمترین اقدامات این مجموعه در سال جاری بوده است.

کفایی از تهیه 5 هزار نسخه کتابچه راهنمای نوروزی در استان خبر داد و گفت: این کتابچه‌ها به منظور معرفی اقلام آرایش و بهداشتی مجاز و مواد غذایی سالم بین مسافران نوروزی توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول