اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل گمرک خراسان‌جنوبی خبر داد

تشکیل 279 پرونده قاچاق در گمرکات خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل گمرک خراسان‌جنوبی از تشکیل 279 پرونده قاچاق در گمرکات استان خراسان‌جنوبی در 11 ماهه سال جاری خبر داد.

تشکیل 279 پرونده قاچاق در گمرکات خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی حمیدی پیش از ظهر امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بیرجند به گوشه‌ای از عملکرد قضایی گمرکات خراسان‌جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: در 11 ماهه گذشته تعداد پرونده‌های قاچاق ورودی به گمرکات استان کاهش پیدا کرده است.

وی از کاهش تعداد پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در گمرکات استان خبر داد و افزود: این رقم نسبت به سال‌های گذشته که تعداد پرونده‌ها از هزار بالاتر بود کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

معاون اداره‌کل گمرک خراسان‌جنوبی به ارزش ریالی این پرونده‌ها اشاره کرد و یادآور شد: 35 میلیارد و 538 میلیون و 534 هزار ریال ارزش ریالی پرونده‌های متشکله در گمرکات استان در 11 ماهه گذشته بوده است.

*2 میلیارد ریال جریمه پرونده‌های قاچاق استان

حمیدی اظهار داشت: باید دو برابر ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق جریمه برای این پرونده‌ها صادر می‌شد که تاکنون تنها 2 میلیارد ریال جریمه از متخلفان اخذ شده است.

وی ادامه داد: بقیه میزان جرایم توسط قاضیان دادگستری یا تخفیف داده شده یا متخلفان تبرئه شدند و این میزان جریمه تحقق پیدا نکرده است.

معاون اداره‌کل گمرک خراسان‌جنوبی تصریح کرد: بیشترین گروه کالاهای قاچاق ورودی شامل برنج، پوشاک، احشام، کفش و لوازم مستعمل است.

حمیدی ادامه داد: علاوه بر قاچاق، ورودی قاچاق خروجی از استان ما به مقصد افغانستان نیز افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری صدور مشتقات سوختی از استان آزاد شد که تنها با صدور تعهدنامه انجام می‌شد و سبب افزایش پرونده‌های قاچاق در این بخش شده است که علاوه بر این صدور ضمانت‌نامه بانکی نیز برای صادرات افزوده شد و این سبب کاهش پرونده‌های قاچاق کشور شده است.

معاون اداره‌کل گمرک خراسان‌جنوبی ادامه داد: پرونده‌های قاچاق مشتقات سوختی در حال رسیدگی است ولی تاکنون هیچ رأیی صادر نشده است که در صورت عدم صدور یک ماهه رأی پرونده‌ها به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول