اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد

کشف 2 میلیون و 500 هزار انواع مواد محترقه در همدان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان همدان از کشف و ضبط 2 میلیون و 500 هزار انواع مواد محترقه و منفجره در استان همدان خبر داد.

کشف 2 میلیون و 500 هزار انواع مواد محترقه در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهدی معصوم‌بیگی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مراسم سنتی چهارشنبه آخر سال که همواره حوادثی به همراه دارد، افزود: همه ساله با دریافت گزارشاتی شاهد حوادثی چون نابینایی، قطع عضو و معلولیت کودکان، نوجوانان و جوانان هستیم که در برخی مواقع موجب سکته‌های قلبی و سقط جنین نیز می‌شود که هیجان لحظه‌ای آن موجب پشیمانی می‌شود.

وی بیان داشت: خرید و فروش مواد منفجره و محترقه جرم بوده و همچنین برهم زنندگان نظم و آرامش عمومی مجرم هستند و قانون‌گذار برای این افراد مجازات‌هایی را منظور کرده است.

فرمانده انتظامی استان همدان از اقدامات گسترده اجتماعی و فرهنگی نیروی انتظامی خبر داد و گفت: آگاه‌سازی از آسیب‌هایی ناشی از مواد محترقه و منفجره در طرحی جامع پیش‌بینی شده که بخشی از این اقدامات توزیع بروشور، تهیه فیلم و توزیع و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای چهارشنبه پایان سال است تا شاهد کمترین آسیب به مردم باشیم.

وی اضافه کرد: در چهارشنبه پایان سال نیروی انتظامی در کنار مردم قرار دارد تا بتواند با کمک به مردم آسیب‌های ناشی از استفاده مواد محترقه و منفجره را به حداقل برساند.

معصوم‌بیگی با تأکید بر اینکه والدین در عدم استفاده از مواد منفجره با نیروی انتظامی همکاری داشته باشند، ابراز داشت: با توجه به فرهنگ غنی مردم ایران و قانون‌مندی که وجود دارد، باید در چهارشنبه آخر سال شاهد روزی آرام و با حداقل حوادث باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه برنامه‌های چهارشنبه آخر سال می‌تواند بهانه‌ای برای ایجاد ناهنجاری‌ها و بستری برای مزاحمت‌ها توسط عده‌ای معدود و معلوم‌الحال باشد، پلیس خواستار توجه جدی و هدایت این مراسم توسط افراد بزرگتر و خانواده‌ها است.

فرمانده انتظامی استان همدان یادآور شد: نیروی انتظامی استان در راستای انجام مأموریت ذاتی خود و پاسخگویی به مطالبات به حق جامعه و نگرانی و دغدغه‌های خانواده‌ها با هرگونه رفتارهایی که موجب مزاحمت برای مردم باشد، برخورد جدی و قانونی خواهد داشت و مخلان نظم و امنیت را به محاکم قضایی معرفی می‌کند.

وی جمع‌آوری مواد محترقه را از امروز به صورت جدی‌تر دانست و گفت: از صبح امروز جمع‌آوری نسبت به گذشته تشدید می‌شود و دستور آن صادر و به همه شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

معصوم‌بیگی تصریح کرد: با توجه به اینکه فشار بر روی جمع‌آوری مواد محترقه خطر آفرین است در همین راستا اولویت با جمع‌آوری مواد منفجره، با مواد خطر آفرین است.

وی با اشاره به اینکه سه مورد در کاهش آسیب‌های چهار شنبه آخر سال موثر است، افزود: آگاهی مردم، اقدامات فرهنگی رسانه‌ها و اقدامات پیشگیرانه نیروی انتظامی سه موردی است که موجب کاهش استفاده از مواد منفجره شده و آرامش بیشتری را به همراه دارد.

فرمانده انتظامی استان همدان در خصوص مراکز مجاز به فروش مواد منفجره بی خطر اظهار داشت: دو مغازه مجاز به فروش مواد محترقه بی‌خطر هستند که در آن مواد منفجره‌ای که تولید وزارت دفاع است، عرضه می‌شود.

وی محور امنیت را خود مردم دانست و گفت: نیروی انتظامی در کنار مردم به ایجاد امنیت می‌پردازد و افرادی که مخل نظم و امنیت شوند، قانون‌گذار پیش‌بینی مجازات از 3 تا 6 ماه حبس و 73 ضربه شلاق کرده است.

معصوم‌بیگی در خصوص اطلاع‌رسانی در مدارس نیز گفت: نیروی انتظامی امسال در مدارس نسبت به سال‌های قبل، حضور پررنگ‌تر و نافذی داشته است و پلیس اقدامات ترکیبی داشته است. امسال در مدارس فعالیت گسترده‌تری داشتیم و یکی از وظایف نیروی انتظامی افزایش امنیت اخلاقی جامعه بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان تعداد مجروحان سال قبل در چهارشنبه پایانی سال را 60 نفر دانست و گفت: این 60 نفر از جراحت کم تا شدید را شامل می‌شد که نسبت به سال 88 نیز کاهش یافته بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه 2 میلیون و 500 هزار انواع مواد محترقه و منفجره کشف و ضبط شد، افزود: با اقداماتی که نیروی انتظامی انجام داد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کشفیات قابل توجهی صورت گرفته است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول