اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد

ترویج فرهنگ سفرنامه نویسی در ایام سفرهای نوروزی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی بر ترویج فرهنگ سفرنامه نویسی در ایام سفرهای نوروزی تاکید کرد و گفت: گسترش این فرهنگ علاوه بر سایر فایده‌ها، موجب انسجام خانواده‌ها می‌شود.

ترویج فرهنگ سفرنامه نویسی در ایام سفرهای نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت پیش از ظهر امروز در بازدید از پایگاه نمادین راهنمایان سفرهای نوروزی در جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی از افراد شرکت کننده در این طرح خواست تا به ترویج فرهنگ سفرنامه نویسی کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین ویژگی سفرها، عبرت گیری است، گفت: باید تلاش شود تا از این عبرت‌ها درس گرفته شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: راهنمایان سفرهای نوروزی مردم را به نگارش سفرنامه نویسی تشویق تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی تصریح کرد: قطعاً در نگارش سفرنامه‌ها مشارکت خانواده‌ها نیز وجود داشته و هرچقدر این ارتباطات تقویت شود، موفق‌تر خواهیم بود.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه در طول سفرهای نوروزی مسافران از مناطق مختلف گردشگری بازدید می‌کنند، گفت: این سیر و سیاحت و بازدیدها باید با هدف شناخت هستی و خلقت خداوند برای نزدیکی به باری تعالی باشد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی هم با اشاره به پیش بینی 20 پایگاه راهنمایان مسافران نوروزی در این استان تصریح کرد: این پایگاه‌ها در آستانه ایام نوروزی تا پایان تعطیلات در مبادی ورودی و خروجی شهرها مستقر بوده و اقدام به ارائه خدمات راهنمایی، توزیع نقشه، بروشور و ... از مناطق تفریحی استان می‌کنند.

عبدالله محمدی همچنین از نصب سامانه راهنمای مسافران نوروزی در تمام این پایگاه‌ها خبر داد و گفت: در قالب نصب این سامانه مسافت مسیرهای شهرها بنا به درخواست مسافران به صورت آن‌لاین در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی این سامانه برای نخستین بار در این استان شکل گرفته و تمام 20 پایگاه راهنمایان نوروزی در استان به این سامانه مجهز هستند.

به گزارش فارس، در این آیین که در جمعیت هلال‌احمر استان برگزار شد، مدیرکل حوزه ریاست استاندار، سرپرست مدیریت بحران خراسان شمالی و راهنمایان سفرهای نوروزی استان شرکت داشتند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول