اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

فرهنگ سفرنامه نویسی در کشور نهادینه شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی خواستار نهادینه شدن فرهنگ سفرنامه نویسی در کشور شد.

فرهنگ سفرنامه نویسی در کشور نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت پیش از ظهر امروز در نشست ستاد دائمی سفرهای نوروزی خراسان شمالی اظهار داشت: باید فرهنگ سفرنامه نویسی در جامعه نهادینه شده و در جامعه به عنوان یک فرهنگ اسلامی ترویج یابد.

وی از برگزاری مسابقه سفرنامه نویسی برای نخستین بار در استان به منظور گسترش این فرهنگ خبر داد و افزود: به سه نفر از افرادی که بهترین سفرنامه‌های با رویکرد سیر الی الله و عبرت گیری ارائه کنند، جوایزی اهدا می‌شود.

استاندار خراسان شمالی همچنین از آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های فرهنگی خواست تا با انتشار کتابچه‌ای با عنوان سفرنامه برای گسترش این فرهنگ در جامعه، آن را در مراکز گردشگری استان عرضه کنند.

شفقت با بیان اینکه سفرنامه نویسی باید به عنوان یک موضوع مهم در سفرها توجه شود تصریح کرد: ترویج این فرهنگ آثار روحی و برکات فراوانی را برای گردشگران خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید در جامعه به گونه‌ای عمل شده تا گردشگری هدفمند شود، افزود: البته هدفمند کردن گردشگری در جامعه نیازمند یک کار علمی و فرهنگ سازی است و نیاز به زمان دارد.

استاندار خراسان شمالی نقش دولت را در بخش سفر و گردشگری صرفاً سیاست گذاری عنوان کرد و گفت: ما به عنوان یک حاکمیت اسلامی می‌بایست مردم را به تفکرات دینی و اسلامی سوق داده تا با انجام سفرها معرفت خود را نسبت به خداوند متعال و جهان هستی ارتقا دهند.

وی تصریح کرد: البته مردم ما مردم دین داری هستند و ما می‌توانیم با این رویکرد گردشگری دینی را ارتقا دهیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در عین حال با اشاره به اینکه اگر انجام سفر برای الی الله نباشد، ضرر کرده‌ایم، یادآور شد: باید هدف غایی جامعه در تمام امور به سوی الی الله باشد.

* اجازه اطراق پراکنده به مسافران در شهرها داده نشود

استاندار خراسان شمالی همچنین با انتقاد از اطراق مسافران به صورت پراکنده در معابر شهرهای استان اظهار داشت: این اقدام علاوه بر اینکه مشکلاتی برای خود مسافران ایجاد شده، برای شهروندان نیز مزاحمت‌هایی را در پی دارد.

وی با تاکید بر اینکه در داخل شهرها اجازه اطراق را به مسافران داده نشود، گفت: ما اگر استان گذر هستیم باید اسکان مسافران ساماندهی شود.

شفقت اضافه کرد: ضمن آنکه باید از غبن این سفرها درآمدهایی ایجاد شده و مسافران نیز هزینه‌های این خدمات را بپردازند و در رعایت بهداشت محیط نیز کوشا باشند.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه طبق قانون حمل جسد با دانشگاه‌های علوم پزشکی است، گفت: این دانشگاه تدابیر لازم را به منظور حمل جسد در محورهای ارتباطی این استان طی این ایام به عمل آورد

استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: البته فرمانداران نیز باید همکاری و تدابیر لازم را به همین منظور به عمل آورند.

* نظارت بر بازار جدی گرفته شود

وی همچنین بر نظارت بازار در آستانه ایام نوروز تاکید کرد و گفت: باید نظارت بر بازار جدی گرفته شود.

شفقت با بیان اینکه رسانه‌ها نیز نسبت به نظارت بازار و انعکاس گزارش‌ها و خبرها فعالانه‌تر اقدام کنند، افزود: حجم ناظران در بازار بالا رفته ولی بعضاً در حق مردم اجحاف می‌شود.

وی تصریح کرد: باید بحث نظارت بر مایحتاج مردم در آستانه ایام نوروز مثل پوشاک، کیف و کفش و ... جدی گرفته شود.

استاندار خراسان شمالی همچنین نظارت بر بازار گردشگری اعم از؛ اماکن اقامتی، پذیرایی و ... تاکید کرد و گفت: البته فضای خوبی در استان در زمینه سفرهای نوروزی انجام شده و با بخش‌های مختلف اعم از؛ رستوران‌های بین راهی، اصناف و فعالان این بخش صورت گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد تا سال جدید سال پر برکتی برای مردم کشورمان و عموم مسلمانان جهان باشد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول