اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر مطالعات ‌شرکت‌ عمران و بهسازی شهرهای ایران:

سکونت 18 میلیون ایرانی در بافت‌های فرسوده/محدودیت پرداخت تسهیلات نوسازی نداریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهرهای ایران حجم بافت‌های فرسوده کشور را 70 هزار هکتار عنوان کرد که جمعیتی 17 تا 18 میلیون نفری در آن محدوده سکونت دارند.

سکونت 18 میلیون ایرانی در بافت‌های فرسوده/محدودیت پرداخت تسهیلات نوسازی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج فرهاد قلی‌زاده ظهر امروز در نشست خبری معاون وزیر راه و شهرسازی در سنندج، اظهار داشت: بحث احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده و توجه به این موضوع توجه به زندگی بشریت است.

وی افزود: تعداد افرادی که در محدوده بافت فرسوده ساکن هستند بیش از 17 تا 18 میلیون نفر است که توجه به این افراد و زندگی آنها برای تک‌تک ما حائز اهمیت است.

به گفته وی سازمان عمران در راستای وظیفه قانونی خود با هدف فرهنگ‌سازی برنامه‌ای را در سطح کلان استان به استان در حال پیگیری دارد.

قلی‌زاده حجم بافت‌های فرسوده کشور را 70 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: میزان هزینه‌کرد برای بهسازی هر هکتار بافت فرسوده 87 میلیارد تومان است که عدد بسیار بالایی است و دولت را یارای پرداخت آن نیست.

وی تحقق بهسازی بافت فرسوده را در مشارکت مردم و فراهم ساختن بسترهای لازم توسط دولت برای ایجاد مشارکت مردمی دانست و گفت: تلاش شده با اطلاع‌رسانی بین مردم و مسئولان و مدیران و پخش تیزر اهمیت این موضوع در جامعه منعکس شود.

مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهرهای ایران اطلاع‌رسانی در میان مردم را مهمترین و کلیدی‌ترین بخش‌های کار خود عنوان کرد و گفت: اگر شفاف‌سازی بیشتر و روشن‌‌تری در میان مردم صورت گیرد قدرت و سرمایه پنهان احیاء بافت‌های فرسوده را عملی می‌کنیم.

به گفته قلی‌زاده در دو سال اخیر محلات مختلف بافت‌های فرسوده در کشور احیاء شده و دوره‌های آموزشی بسیاری هم برگزار شده و این امر موجب افزایش تعداد صدور پروانه ساخت نوسازی بیشتر شده است.

وی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده یک ضرورت عنوان کرد و افزود: به همین منظور مجلس شورای اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران نیز با تدوین، تصویب و ابلاغ قوانین، بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه بر این مهم تاکید ورزیده‌اند.

به گفته قلی‌زاده هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان بافت‌های فرسوده در کشور وجود ندارد و به تمام متقاضیان تسهیلات نوسازی 20 و 25 میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌شود.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول