اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اختصاص 3620 میلیون ریال تسهیلات

واحدهای گلخانه‌ای چهارمحال و بختیاری بهینه‌سازی شدند

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی اداره‌کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از توزیع بیش از 3 هزار و 620 میلیون ریال تسهیلات برای اصلاح و بهینه‌سازی واحدهای گلخانه‌ای در این استان در سال‌ جاری خبر داد.

واحدهای گلخانه‌ای چهارمحال و بختیاری بهینه‌سازی شدند

حمیدرضا منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در سال زراعی جاری افزون بر 4 هزار تن قارچ، یک هزار و 700 تن سبزی و صیفی گلخانه‌ای و 5 هزار و 600 گل شاخه بریده تولید شد.

وی با اشاره به اقدامات باغبانی جهادکشاورزی این استان در سال ‌جاری، گفت: کمک و نظارت بر توسعه باغات در سطح 2 هزار هکتار، کمک و نظارت برای صادرات مغز بادام به میزان یک هزار تن و تهیه و توزیع بیش از 500 هزار اصله نهال شناسنامه‌دار بین باغداران استان از مهمترین این اقدامات محسوب می‎شود.

منصوری ادامه داد: اجرای پایلوت گرده‌افشانی باغات برای نخستین بار در استان در روستای چم چنگ، اجرای طرح سرشاخه‌کاری درختان گردو در سطح 20 هزار مترمربع، حذف و جایگزینی 150 هکتار از باغات فرسوده و غیراقتصادی استان و اصلاح و احیای یک هزار و 400 هکتار از باغات استان از دیگر این اقدامات به‌شمار می‎رود.

مدیر باغبانی اداره‌کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از توزیع بیش از 3 هزار و 620 میلیون ریال تسهیلات برای اصلاح و بهینه‌سازی واحدهای گلخانه‌ای در استان خبر داد و گفت: صدور بیش از 25 پرونده احداث و بهره‌برداری واحد گلخانه‌ای و پرورش قارچ خوراکی، کمک به تکمیل گلخانه عاری از ویروس در مرکز تحقیقات برای تولید نهال سالم از دیگر اقداماتی است که در سال‌جاری صورت پذیرفت.

وی همچنین با اشاره به برنامه ایجاد سالانه 2 هزار هکتار باغ در این استان، گفت: بر اساس برنامه پنجم سالانه 2 هزار هکتار توسعه باغات در دستور کار مدیریت باغبانی استان قرار دارد.

منصوری با اشاره به بروز سرمازدگی بهاره و خشکسالی به‌عنوان مشکلات بادام‎کاران استان، خاطرنشان کرد: با بروز سرمازدگی و خشکسالی بادام‌کاران استان دچار خسارت شدند.

وی بیان داشت: سطح زیرکشت بادام در شهرستان شهرکرد بیش از 8 هزار هکتار است که از این سطح بیش از 6 هزار هکتار آن در حاشیه زاینده‌رود واقع است و از آب رودخانه مشروب می‌شوند و خشکسالی تاثیری بر این باغات نداشته است.

مدیر باغبانی اداره‌کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باغات بادامی که از آب چشمه‌ها و قنوات آبیاری می‌شوند دچار خسارت خشکسالی شدند و به دلیل اینکه سطح کمی از باغات بادام استان را شامل می‌شود خسارت وارده محسوس نیست.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول