اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرزمین طبرستان در انتظار نوروز-49

ساری مسافرخیز نیست / نباید در ایجاد ستاد تسهیلات سفر جزیره‌ای عمل شود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان ساری گفت: معتقد نیستم که ساری مسافرخیز باشد.

ساری مسافرخیز نیست / نباید در ایجاد ستاد تسهیلات سفر جزیره‌ای عمل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید عباس حسینی‌ بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفر با بیان اینکه فضا برای پذیرش مهمانان نوروزی در شهرستان ساری باید فراهم شود، اظهار داشت: معتقد نیستم که ساری مسافرخیز باشد.

وی یادآور شد: شهرهای کشور با اشباع شدن هتل و مسافرخانه‌ها اقدام به ایجاد اسکان مسافر می‌کنند ولی در مرکز مازندران تشکیل ستاد اسکان مسافر در اولویت قرار دارد که این تفکر به سود اقتصاد مردم شهر نیست.

حسینی‌ با اشاره به اینکه دیده شده است در کنار پارک شهر ساری خودروی 60 میلیونی پارک می‌شود ولی مسافر اقدام به چادر زدن در حاشیه خیابان می‌کند، تصریح کرد: مدیران ما عادت دارند قبل از اینکه دنبال منافع شهر باشند، پیگیر منافع مسافران هستند و این ظلمی به هم استانی‌ها است.

حسینی‌ خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان متولی باید به دنبال منافع شهر و استان باشد. در صورت اشباع هتل‌ها فضا برای اسکان مسافران در مدارس و پارک‌ها در نظر گرفته شود.

دبیر ستاد تسهیلات سفر ساری به اهمیت وظیفه شهرداری در پذیرا شدن مسافران پرداخت و گفت: 90 درصد بار مسئولیت مسافران در سطح کشور بر عهده شهرداری‌هاست ولی در مرکز مازندران این روش معکوس است.

حسینی‌ با تاکید بر اینکه فرمانداری هماهنگی بین بخشی به وجود آورد تا در ایام تعطیلات نوروزی پاسخگوی مسافران باشند، خاطرنشان کرد: شهرداری و فرمانداری نباید در ایجاد ستاد تسهیلات سفر جزیره‌ای عمل کنند.

وی به آماده‌باش بودن دستگاه‌های متولی در کمیته ستاد تسهیلات سفر شهرستان ساری اشاره کرد و گفت: بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، آمبولانس و واحدهای صنفی که با رفاه مسافران در ارتباط است باید به صورت کشیک و آماده‌باش در اسرع وقت در خدمت مسافران باشند.

این مسئول به آماده‌سازی پارک‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز فضای مرکز استان باید متناسب با پذیرای مهمان باشد که در این بخش پارک‌ها، سرویس‌های بهداشتی، تبلیغات محیطی، حمل به موقع زباله و نیز ترمیم‌ کنده‌کاری‌های شهر از سوی شهرداری باید تدبیر شود.

دبیر ستاد تسهیلات سفر فرمانداری ساری با بیان اینکه استقرار چادرهای هلال احمر باید به نحوی باشد تا وضعیت خدمات‌رسانی مطلوبی انجام شود، تصریح کرد: عابر بانک‌ها در ایام تعطیلات نوروزی برای رفاه حال شهروندان و مسافران فعال باشد.

وی در پایان سخنانش متذکر شد: در ایام نوروز مسئول ادارات باید در حالت کشیک قرار گیرند در غیر اینصورت با مسئولان برخورد می‌شود.

دبیر ستاد تسهیلات سفر فرمانداری ساری گشایش ستاد را صبح 27 اسفند ماه با حضور اعضای کمیته‌ها اعلام کرد و اذعان داشت: تمام نماینده‌های کیمته‌ها باید در ستاد حضوری فعال داشته باشند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول