اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهش در توسعه سلامت

حاجی‌آبادی: بیرجند نیازمند پی‌اچ‌دی هوشبری است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در زمینه بهبود کیفیت کارآموزی در اتاق عمل ارزیابی درونی، ایجاد رشته کارشناسی ارشد و پی‌اچ‌دی هوشبری و داشتن مربی مستقل ضروری است.

حاجی‌آبادی: بیرجند نیازمند پی‌اچ‌دی هوشبری است

محمدرضا حاجی‌آبادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به نتایج و مطالعات ارائه شده در همایش ملی پژوهش در توسعه سلامت در بیرجند اظهار داشت: آگاهی فراگیران درباره توجه به ماهیت و نیازهای آموزشی آنان به منظور تعیین هدف‌های آموزشی و نیز اتخاذ تصمیم درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در نهایت خود یادگیرنده است که یاد می‌گیرد و تنش‌ها و خواسته‌ها و نیازهایش را تجربه می‌کند.

وی افزود: رابطه بین آموزش و یادگیری در عرصه‌های بالینی به ویژه اتاق عمل مهم و هرگونه نقص در آموزش بیهوشی تأثیر مستقیم بر فراگیری دانشجویان و در نهایت سلامت جامعه دارد.

عضو هیئت علمی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: محیط‌هایی مثل اتاق عمل به خودی خود تنش‌زاست و یکی از عمده‌ترین عوامل تنش‌زا برای دانشجویان هوشبری به شمار می‌رود.

حاجی‌آبادی عنوان کرد: به هر حال دانشجو در تعامل با مربی و محیط مفاهیم آموخته شده را در حیطه عمل به کار می‌گیرد و در این حیطه مشکلات زیادی وجود دارد که سبب کاهش کیفیت کارآموزی و ارائه خدمات می‌شود لذا شناسایی و کشف این مشکلات لازم و ضروری است.

وی با اشاره به ارائه طرح تحقیقی خود به این همایش گفت: پژوهش انجام شده با هدف بررسی دیدگاه دانشجویان هوشبری در مورد کیفیت کارآموزی در اتاق عمل بیمارستان‌های آموزشی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در این پژوهش نقاط قوت و ضعف در زمینه کیفیت کارآموزی مشخص شد و در نهایت دانشجویان کیفیت کارآموزی در اتاق عمل را نیمه مطلوب اعلام کرده‌اند اما در بعضی از حیطه‌های بالینی کیفیت مطلوب بوده است.

عضو هیئت علمی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در زمینه بهبود کیفیت کارآموزی در اتاق عمل ارزیابی درونی، ایجاد رشته کارشناسی ارشد و پی‌اچ‌دی هوشبری، داشتن مربی مستقل در اتاق عمل و به‌ روزرسانی منابع آموزشی و تجهیزات اتاق عمل پیشنهاد می‌شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول