اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جاذبه‌های گردشگری کرمان ـ 5

کوهبنان بام فرهنگی کرمان پذیرای مهمانان نوروزی است

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: شهرستان کوهبنان به عنوان بام فرهنگی استان کرمان پذیرای مهمانان و گردشگران نوروزی است.

کوهبنان بام فرهنگی کرمان پذیرای مهمانان نوروزی است

منصور متقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: میهمانان نوروزی و زائران علی‌بن موسی‌الرضا (ع) مسیر زیارتی خود را از کوهبنان به راور یا از کوهبنان به طبس از طریق جاده آسفیچ به بهاباد یزد انتخاب و روزی مفرح و به‌یاد ماندنی را در این شهر تاریخی تجربه کنند.

وی با اشاره به آثار و بناهای فراوان و تاریخی کوهبنان افزود: هر ایرانی برای یک مرتبه هم که شده باید با برنامه‌ریزی از این شهر توریستی در دل کوه‌ها با جاذبه‌های تاریخی منحصر به‌فرد دیدن و با توجه به طبیعت بکر، حیات وحش بی‌نظیر و آکواریوم طبیعی که حدود 18 سال ماهی عید را در خود جای داده در روستای باب‌گزک مشهور به میمند کوچک با بافت قدیمی و خانه‌های کنده شده در دل کوه بازدید کنند.

متقی بیان داشت: کوهبنان در شمالی‌ترین نقطه استان و در مرز کرمان با استان‌های یزد و خراسان جنوبی در فاصله 165 کیلومتری مرکز استان قرار گرفته و دارای آب و هوای سرد و کوهستانی و یکی از نقاط بکر در استان کرمان و در جنوب شرق کشور است.

وی خاطرنشان کرد: کوهبنان یکی از شهرستان‌های تاریخی و فرهنگی کشور است که با توجه به غنای فرهنگی مشاهیر و عرفای مشهور همچون ابوالاسحاق کوهبنانی ریاضیدان مشهور قرن هشتم هجری را در خود جای داده است.

فرماندار کوهبنان افزود: این شهرستان با داشتن مشاهیر و بزرگانی چون برهان‌الدین کوهبنانی، افضل‌الدین ابوحامد کوهبنانی و آیت‌الله سید یحیی جعفری، مرحوم سید احمد جعفری علامه، مفسر قرآن و شاعر قرن معاصر، محمود روح‌الامینی پدر مردم‌شناسی ایران و عفت شریعتی کوهبنانی به بام فرهنگی استان نام گرفته است.

متقی بیان داشت: کوهبنان دارای آثار و ابنیه تاریخی فراوانی از جمله آسیاب‌های آبی، قلعه‌ها و برج‌های کهن و تاریخی با قدمت چند 100ساله، حمام‌ها، مساجد جامع، تاریخی و کهن، آرامگاه محمد شهید کوهبنانی، سنگ نوشته، قلعه‌دختر و مدرسه و خانقاه شیخ ابوسعید است.

فرماندار کوهبنان عنوان کرد: آرامگاه برهان‌الدین کوهبنانی و 72 عارف خفته در خاک این دیار، دریاچه کویر، تخت لطیفی، چشمه‌های آب گرم و معدنی و ده‌ها اثر تاریخی و چهار امامزاده در این شهرستان وجود دارند و همه ساله پذیرای بیش از هزاران مسافر و گردشگر داخلی از اقصی نقاط کشور به ویژه استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد و شهرستان‌های همجوار کوهبنان و گردشگران خارجی  است.

وی گفت: وجود هشت آسیاب آبی که در جهان و کشور بی‌نظیر است و در بهترین نقطه آب و هوایی کوهبنان قرار گرفته سبب جذب گردشگران زیادی شده و با ساخت پارک ویژه گردشگری در ارتفاعات امامزاده بی‌بی عصمت و احداث شهربازی، آلاچیق و فضای تفریحی در ارتفاعات جنب این امامزاده مجتمع گردشگری برهان‌الدین و شیخ ابوسعید زمینه جذب گردشگران بیشتری فراهم می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول