اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بین استان‌‌های کشور

بنیاد شهید خراسان‌رضوی رتبه نخست کشور را کسب کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌رضوی از رتبه نخست عملکرد بنیاد شهید استان خراسان‌رضوی در بین استا‌ن‌های کشور خبر داد.

بنیاد شهید خراسان‌رضوی رتبه نخست کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عابدین عابدین‌مقدم صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن اجتماعات این اداره‌کل برگزار شد، گفت: هر کس در دنیا کار خیری انجام بدهد نامش بر سر زبان‌ها جاری است اما زنده بودن نام این افراد با زنده بودن نام شهدا فرق می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افزود: شهدا در راه به ثمر رسیدن انقلاب و حفظ کشور در مقابل دشمنان و دفاع از ناموس وطن کار فوق‌العاده‌ای انجام داده‌اند و ما مدیون خون ایشان هستیم، بنابراین و تا زمانی که این نظام پابرجاست ما باید نام این عزیزان را گرامی بداریم. 

وی ادامه داد: شهدا به گفته قرآن زنده هستند و در نزد خداوند متعال روزی می‌خورند، بنابراین وقتی ما بر سر تربت پاک آنها می‌رویم می‌توانیم آنها را واسطه و شافع بین خود و خدا قرار داده زیرا آنان بندگان خاص خدا هستند.

عابدین‌مقدم افزود: ما امروز برای معرفی جایگاه واقعی شهدا باید کوشش کنیم زیرا هر آنچه امروز نظام جمهوری اسلامی و اسلام دارد به برکت خون شهدای صدر اسلام، شهدای کربلا و شهدای انقلاب است.

وی تأکید کرد: در این زمینه یک حرکت مبارک برای نخستین بار در کشور و در استان خراسان‌رضوی شکل گرفت و آن سند چشم‌انداز 5 ساله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده معظم شاهد و ایثارگر است.

عابدین‌مقدم تصریح کرد: پیرو تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان با ریاست استاندار خراسان‌رضوی و قائم‌مقام معاونت سیاسی اجتماعی استاندار با تشکیل 5 کارگروه و با زیرمجموعه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، کارگروه تکریم و تجلیل جایگاه ایثارگران و شهدا و خانواده آنها، کارگروه برنامه‌ریزی، کارگروه تحقیقات و کارگروه پژوهش و انتشارات شکل گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اظهار کرد: در دوره‌ای که که بنیاد شهید دبیری کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و کارگروه تکریم و تجلیل شهدا و خانواده معظمشان برعهده داشت در سایر کارگروه‌ها به عنوان عضو فعال حضور داشت.

عابدین‌مقدم با بیان اینکه ما یک سند چشم‌انداز 5 ساله را برای تأیید این دو حوزه کارگروه گرفته و بعضی از آنها هم در شورا مطرح کردیم، افزود: برابر این سند تمام دستگاه‌ها متولی فرهنگ ایثار و شهادت و دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه دولت استفاده می‌کنند یا سازمان‌های مردم نهادی که در جامعه هستند و علاقه‌مند به فعالیت در حوزه فرهنگ و ایثار شهادت هستند با هماهنگی و هم‌پوشانی و هم‌دلی می‌توانند با ما در این زمینه همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در 5 سال آینده و برای هر سال یک کنگره با محور یکی از شهدای شاخص برگزار می‌کنیم ادامه داد: ظرف این 5 سال تمام دستگاه‌هایی که شهیدان شاخصی دارند می‌توانند یادواره شهدای خود را بگیرند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: در این 5 سال تمام پایگاه‌های بسیج استان روز شهدای خود را یادآوری می‌کنند و تمام مناسبت‌ها در حوزه ایثارگری مانند روز جانباز، روز ورود آزادگان، و هفته مقام زن برنامه‌های خاص در تمام شهرستان‌ها با هماهنگی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تمام آثار شهدا هم‌چنین خاطرات ایثارگران که شامل خاطرات شفاهی است تا حدود زیادی جمع‌آوری شده است.

عابدین‌مقدم در ارتباط با ساماندهی گلزار شهدا افزود: بیش از 9 هزار مزار شهید در گلزارهایی که مزار شهدا در آنها زیاد بوده ساماندهی شده است، بنابراین از یک هزار و 448 مزار در استان 287 گلزار ساماندهی شده که عمدتاً گلزارهای مراکز شهرستا‌ن‌ها و بخش‌هایی است که مزار زیادی دارند.

عابدین‌مقدم با اشاره به اینکه 53 گلزار نیز در حال ساماندهی است که تا پایان سال 91 نیز ساماندهی این گلزارها به پایان می‌رسد، تأکید کرد: این 287 گلزار 9 هزار و 500 مزار را در درون خودش جای داده است.

وی با بیان اینکه برابر با دستورالعملی که بنیاد آماده کرده تمام دستگاه‌های دولتی موظف هستند نسبت به هزینه درمانی در ارتباط با ایثارگران اقدام یکنواخت داشته باشند ادامه داد: در سال جهاد اقتصادی بنیاد شهید نیز "بانک دی" را برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر راه‌اندازی کرد که در این بانک 65 درصد از فرزندان ایثارگر و بیش از 90 درصد جامعه ایثارگری در آن سهام دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌رضوی گفت: در حوزه اشتغال نیز استان خراسان‌رضوی رتبه اول کشوری را دارد و در سال جاری نیز یک هزار و 150 شغل را برای فرزندان شهید و ایثارگر و بیش از یک هزار و 800 شغل در سامانه استان ثبت شده است.

وی با اشاره به تصویب یک قانون جدید در ارتباط با خانواده ایثارگران و شهدا تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه فرزندان جانبازان 50 درصد به بالا و آزادگان 5 سال به بالا از تسهیلات می‌توانستند استفاده کنند اما در مصوبه جدید مجلس این قانون به جانبازان 25 درصد به بالاتر و آزادگان 3 سال به بالا تسری پیدا کرد، بنابراین پس از تأیید شورای نگهبان ما قطعاً در خدمت فرزندان و ایثارگران 25 درصد به بالا و آزادگان سه سال به بالا هستیم.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول