اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر خبر داد

برگزاری دومین همایش تمنای ظهور در خرمشهر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر از برگزاری دومین همایش مهدویت دانش‌آموزان شهرستان با عنوان تمنای ظهور خبر داد.

برگزاری دومین همایش تمنای ظهور در خرمشهر

کاظم حیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: دومین همایش مهدویت با عنوان تمنای ظهور برای دانش‌آموزان دختر مقاطع راهنمایی و متوسطه شهرستان خرمشهر با حضور مسئولان و دانش‌آموزان در سالن خلیج‌فارس خرمشهر برگزار شد.

وی با بیان اینکه مهدویت در مذهب تشیع در دین اسلام برگرفته از باور به ظهور منجی است تصریح کرد: شیعیان معتقد به ظهور منجی از نسل پیامبر اسلام و آخرین امام شیعه هستند که زمین را سراسر عدل و داد خواهد کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر با اشاره به اهمیت آموزش نوجوانان و جوانان جامعه در زمینه مهدویت خاطرنشان کرد: جامعه ما در حال حاضر در معرض آسیب‌های فرهنگی گوناگونی است که اعتقادات مذهبی جوانان را نشانه رفته و سعی در انحراف افکار عمومی به ویژه نسل جوان از مسیر اهل ‌بیت(ع) هستند.

حیاتی افزود: برای جلوگیری از بروز چنین انحرافاتی برگزاری همایش‌ها و سمینارهایی با موضوع مهدویت امری ضروری و اجتناب ناپذیر است که می‌تواند تا حد زیادی در هدایت جوانان به مسیر درست مؤثر واقع شود.

وی با بیان اینکه اعتقاد به مهدویت، اعتقاد به موعود باوری است افزود: اندیشه موعود باوری و مهدویت از دیرباز از اعتقادات مسلمانان و به ویژه شیعیان بوده و جامعه اسلامی در راستای گسترش اندیشه خود در سراسر جهان اسلام برای برگزاری دوره‌ها ونشست‌های آموزشی و تفهیم باور‌ها برای برانگیختن حس دینی و امید به منجی موعود تلاش می‌کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر در پایان گفت: در این همایش معاون برنامه‌ریزی بنیاد مهدویت کشور در خصوص مسئله مهدویت و انتظار مطالبی را بیان کردند و در پایان همایش جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول