اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگاه آموزشی مرکز تخصصی مهدویت مطرح شد

باید متون تخصصی مهدویت رابرای عموم مردم قابل درک کرد

خبرگزاری فارس: یک متخصص و کارشناس حوزه مهدویت گفت: باید برای شناخت بهتر و بیشتر مردم از معارف مهدوی، متون و اسناد تخصصی این حوزه را برای عموم مردم قابل فهم کرد.

باید متون تخصصی مهدویت رابرای عموم مردم قابل درک کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، حجت‌الاسلام علی حیدری در کارگاه آموزشی معارف مهدوی که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و مهدویت مشهد مقدس در مرکز تخصصی مهدویت قم برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال علاوه بر فرستادن قرآن کریم به عنوان نسخه سعادت بشر، راهبران و پیشوایانی را هم برای کاربردی کردن این کتاب الهی در زندگی مردم فرستاده است.

وی با اشاره به اینکه حضور پیشوایان و راهنمایان دینی در میان مردم منتی عظیم بر بشریت است، ادامه داد: قرآن کریم حضور پیامبران و پیشوایان را منتی بر سر مردم عنوان کرده که مراد از این منت، نعمتی عظیم و سنگین است و بنا به تفسیر آیه قرآن می‌توان دریافت که بالاتر از این نعمت برای انسان وجود ندارد.

این کارشناس و متخصص حوزه مهدویت اظهار داشت: جمعی از متخصصان دینی و موعودشناسی در شهر مقدس قم با تاسیس مرکز تخصصی مهدویت، سعی کردند با شناخت و درکی صحیح از معارف از حوزه مهدویت و موعود، ارزش واقعی را برای نعمت ولایت و امامت قائل شوند و این فرهنگ غنی را در میان عموم مردم با بیانی شفاف ترویج دهند.

وی یکی از اصلی‌ترین مشکلات عمومی‌شدن فرهنگ مهدوی را عدم تطبیق زبان مستندات و روایات با زبان عموم مردم عنوان کرد و گفت: در حال حاضر کتب و اسناد فراوانی در حوزه معارف مهدوی و شناخت امام زمان(عج) وجود دارد که این منابع به دلیل تخصصی بودن زبان و نگارش و عدم تبدیل به زبان عموم مردم، نتوانسته اند جایگاه واقعی خود را در زندگی مردم پیدا کنند.

حیدری اضافه کرد: در راستای تبدیل زبان این مستندات به بیانی عمومی و مردمی، مراکز تخصصی مهدویت راه‌اندازی شدند و به این واسطه توانستند کارشناسان مختلفی را در حوزه آموزش های همگانی، تربیت کنند.

وی با تذکر انحرافات ناشی از اطلاعات نادرست از معارف مهدوی، توصیه کرد: مبلغان حوزه مهدویت و تمام فعالان این حوزه باید حتما در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی از کارشناسان و متخصصان مهدویت مشاوره‌های لازم را بگیرند.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول