اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام پژوهشکده مهدویت:

خاستگاه مهدویت مرجعیت تشیع است

خبرگزاری فارس: قائم مقام موسسه پژوهشکده مهدویت گفت: خاستگاه مهدویت مرجعیت شیعه است و انحراف زمانی به وجود می‌آید که بدنه ملت از مرجعیت آگاه فاصله گرفته باشند.

خاستگاه مهدویت مرجعیت تشیع است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی موسسه آینده روشن، حجت الاسلام والمسلمین علی لاری در حاشیه بازدید اعضای فرهنگسرای انتظار مشهد از موسسه آینده روشن اظهار داشت: این موسسه از سال ۸۳ فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده است.

وی با تاکید بر بیمه کردن نسل جوان و نوجوان در برابر تهدیدات و شبهات موجود افزود: جهان غرب مطالعات بیشتری نسبت به ما در حوزه مهدویت و آخرالزمان داشته و تفکرات خود را از طریق فیلم‌های‌هالیوودی به دیگران منتقل می‌کنند.

قائم مقام موسسه آینده روشن گفت: بیش از شش هزار حدیث و روایت در حوزه مهدویت وجود دارد که باید با بررسی بر روی آنها، فعالیت‌های مهدوی را ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به انتشار نشریات تخصصی و عمومی ویژه گروه‌های سنی مختلف توسط موسسه آینده روشن ابراز کرد: مجله مشرق موعود از جمله نشریات تخصصی این موسسه است که موفق به اخذ مجوز پژوهش از وزارت علوم شده ضمن اینکه نشریه پژوهش‌های مهدوی نیز از دیگر مجلات تخصصی موسسه آینده روشن است که توسط معاونت پژوهشی این مرکز منتشر می‌شود.

لاری مهدویت را مبحثی با اصالت حوزوی دانست و افزود: خاستگاه مهدویت مرجعیت شیعه است و انحراف زمانی به وجود می‌آید که بدنه ملت از مرجعیت آگاه فاصله گرفته باشند.

قائم مقام موسسه آینده روشن با تاکید بر رشد مباحث مهدوی در کنار مرجعیت خاطرنشان کرد: در این خصوص به مناسبت‌های گوناگون اعضای موسسه آینده روشن با مراجع تقلید دیدار می‌کنند تا نظرات آنها را جویا شده و از نقش نظارتی مراجع برخوردار باشند ضمن اینکه گزارشی نیز از فعالیت‌های انجام شده به آنها ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: ضروری است که مباحث مهدویت تا دوره دکترا در حوزه‌های علمیه وجود داشته باشد، به همین دلیل رایزنی‌هایی با مدیریت حوزه علمیه انجام شده است تا به‌زودی شاهد برگزاری سطح چهار آموزش مهدویت در قم باشیم.

لاری به ضرورت وجود پایگاه اطلاع رسانی ویژه اخبار مهدوی اشاره کرد و افزود: در این خصوص نیز خبرگزاری آینده روشن اقدام به پوشش کامل اخبار مهدوی در سراسر کشور کرده و خبرنگارانی در شهرهای مختلف دارد.

قائم مقام موسسه آینده روشن با اعلام اینکه مجله عصر آدینه نیز با رویکرد فرهنگی توسط این موسسه منتشر می‌شود، اظهار داشت: بحث موعودگرایی در داخل و خارج کشور به ویژه کشورهای آسیایی نظیر چین گسترش یافته است، بنابراین ضروری است که برای ارتباط با اندیشمندان این کشورها اقدامات مناسبی صورت گیرد که یکی از آنها برگزاری چندین دوره همایش بین‌المللی دکترین مهدویت است.

وی با اشاره به حضور بیش از ۶۰ اندیشمند خارجی از ۳۵ کشور جهان در این همایش‌ها افزود: همه اقوام و ملیت‌ها به ظهور منجی اعتقاد دارند اما کیفیت آن و مصادیق موجود برای هر یک از آنها تفاوت‌هایی با یکدیگر و با تفکر شیعی دارد هر چند هدف ما از برگزاری همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، تحمیل اندیشه‌های شیعی به آنها نیست، بلکه می‌خواهیم هر کس با نگاه منصفانه‌ای به قضیه بنگرد تا متوجه حقانیت عقاید مهدوی شیعی بشود.

لاری ادامه داد: گروه نشریات موسسه آینده روشن برای طیف وسیعی از مخاطبان اقدام به انتشار مجلات گوناگونی می‌کند به طوری که نشریاتی چون ماهک و ملیکا ویژه کودکان و مجلاتی چون انتظار نوجوان و ساعت صفر مخصوص نوجوانان و جوانان منتشر می‌شود.

قائم مقام موسسه آینده روشن با اشاره به کم کاری‌های صورت گرفته در زمینه مهدویت خاطرنشان کرد: این موسسه درصدد است در مرحله اول اقدام به انجام کارهای قوی علمی و پژوهشی در زمینه مهدویت کرده و پس از آن نمایندگی‌هایی در دیگر شهرها تاسیس کند.

وی با بیان اینکه مهدویت موضوعی است که تاکنون مورد غفلت واقع شده است، اظهار داشت: اعتقاد به منجی از بالاترین موضوعاتی است که می‌تواند مورد بهره‌برداری شیعه قرار گیرد، اما استفاده کنونی ما به اندازه نور یک شمع است.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول