اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر ساری:

فرهنگ کهن کشور در پایان سال به انحراف نرود

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت: فرهنگ کهن کشور و آیین چهارشنبه‌سوری در پایان سال به انحراف نرود.

فرهنگ کهن کشور در پایان سال به انحراف نرود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید محمد آقامیری صبح امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر ساری به صیانت از فضای سبز تاکید کرد و اظهار داشت: برخی از خواسته‌های شهرداری برای تصویب در شورای شهر حفظ درختان و فضای سبز نادیده گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: در کمیسیون ماده هفت شهرداری و شورای شهر نسبت به حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از قطع و جابه‌جایی درختان نهایت تلاش صورت می‌گیرد.

آقامیری با اشاره به اینکه افزایش پارک و توسعه کمربند سبز در مرکز مازندران باید مورد توجه متصدیان امور قرار گیرد، تصریح کرد: برای تحویل زمین یک هزار و 260 هکتاری پارک جنگلی سیکوتپه به شهرداری ساری اقدام ویژه‌ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: شهرداری برای افزایش سرانه فضای سبز در محلات سیاست توسعه‌ای را در محلات شهر ساری پیگیری کند.

این عضو شورا به فرارسیدن ایام باستانی چهارشنبه‌سوری در کشور اشاره کرد و گفت: درخواست می‌شود شورای عالی فرهنگ عمومی کشور با ارائه راهکاری مناسب در مورد آداب کهن ایران زمین، چهارشنبه‌سوری که به چهارشنبه‌سوزی تبدیل شده اهتمام بخشد و موجبات رفع نگرانی خانواده‌ها را فراهم کند.

رئیس کمیسیون بودجه و مالی شورای اسلامی شهر ساری با تاکید بر اینکه از فرهنگ کهن کشور باید به نحو شایسته‌ای دفاع شود، بیان داشت: طی سه دهه گذشته آیین‌نامه مذهبی ما در مراسم عاشورا و شب‌های قدر از زواید کاسته شده و روز به روز به یک مراسم منحصر به فرد مذهبی ایرانی به عنوان الگو توجه می‌شود.

وی اضافه کرد: فرهنگ عید نوروز و چهارشنبه‌سوری یکی از آیین‌های کهن این مرز و بوم است برای جلوگیری از انحراف آن باید ساماندهی صورت گیرد.

آقامیری، شهردار را به عنوان رئیس شورای سازمان آتش‌نشانی و مدیرعامل آن سازمان را خطاب خود قرار داد و گفت: درخواست می‌شود نسبت به رفع نگرانی‌های مردم در شب چهارشنبه‌سوری تمامی پرسنل را آماده‌باش دهید و با حداکثر توان عملیات برای خدمات‌رسانی شهروندان اقدام شود.

عضو شورای اسلامی شهر ساری ابراز داشت: از یگان نیروهای انتظامی درخواست می‌شود نسبت به آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی لازم برای کاهش خسارت ناشی از آتش‌سوزی چهارشنبه‌سوزی اقدام کنند.

وی متذکر شد: نیروهای انتظامی نسبت به توزیع عوامل آتش‌زاهای مدرن و خطرآفرین هشدار لازم داده و از تمام امکانات بهداشتی و بیمارستانی درخواست شود که نهایت تلاش برای خدمت‌رسانی را در ایام پایان سال داشته باشند.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول