اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین تأکید کرد

فرهنگ‌سازی «مصرف آب» برای «نجات آب»

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در طرح ملی داناب به دنبال آن هستیم که فرهنگ حفظ منابع و مصرف بهینه آب در میان دانش‌آموزان نهادینه شود.

فرهنگ‌سازی «مصرف آب» برای «نجات آب»

به گزارش خبرگزاری فارس قزوین جعفر حبیبی امروز در جلسه افتتاح طرح ملی داناب با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه آب در میان دانش‌آموزان اظهار کرد: در حفظ منابع آبی و استفاده صحیح از آب باید کوشا باشیم زیرا منابع کشور فقط متعلق به نسل‌های کنونی نیست و آیندگان نیز باید از این منابع خدادادی بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول اذعان کرد: اهمیت و ارزش آب در دنیا مسئله‌ای است که امروزه به طور جدی مورد بررسی قرار می‌گیرد، لذا حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی مورد توجه دولت‌ها و کشورها است.

وی افزود: راهنمایی و رانندگی در طرح همیار پلیس توانست موفقیت‌هایی را در بهبود وضعیت رانندگی در میان خانواده‌ها ایجاد کند، لذا آموزش و پرورش نیز می‌تواند با اجرای طرح نجات آب (داناب) در میان دانش‌آموزان اقدامات مؤثری در راستای حفظ منابع آبی و استفاده بهینه آب‌ها بر دارد.

حبیبی بیان کرد: کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و به دنبال آن فرونشست زمین عامل نگران کننده‌ایست که باید مورد توجه قرار بگیرد لذا در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی، خود را متولی می‌دانیم و برای حضور خود در این صحنه اعلام آمادگی می‌کنیم.

معاون حفاظت و بهره‌وری آب منطقه‌ای قزوین نیز در این مراسم بیان کرد: قنوات، چشمه‌ها و چاه‌های آب از منابعی هستند که نیاز مردم استان قزوین به آب را تأمین می‌کنند لذا با توجه به منابع محدود و مصارف نامحدود باید در مصرف بهینه و حفظ منابع آب‌های زیر زمینی کوشا باشیم.

یدالله ملکی افزود: خشک شدن چشمه‌ها در تاکستان و بویین‌زهرا، کاهش آب‌دهی چاه‌ها و آلودگی آب‌ها و هجوم آب شور به سمت آب‌های شیرین از مشکلاتی هستند که در اثر حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت‌های بیش از اندازه از چاه‌ها به وجود آمده است.

این مقام مسئول اقدامات انجام شده به منظور حفظ منابع آبی در استان قزوین را تشریح کرد و گفت:  جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجار، مهار آب‌های سطحی، احداث سد، تغذیه مصنوعی و مرمت کانال‌ها اقداماتی هستند که در این سازمان در طول پنج سال گذشته انجام شده است.

وی بیان کرد: 12 گشت بازرسی برای جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز از اقدامات شبانه‌روزی سازمان آب منطقه‌ای است.

ملکی اذعان کرد: جایگزینی آب‌های سطحی به جای آب‌های زیرزمینی برای مصرف آب شرب اقدامی است که در حال حاضر به دنبال آن هستیم.

وی تصریح کرد: در طرح دانش‌آموزی نجات آب، آگاهی عمومی افزایش می‌یابد لذا در کنار تبلیغات رسانه‌ای این طرح می‌تواند سازمان آب منطقه‌ای را در راستای رسیدن به اهداف خود کمک کند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول