اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه ارومیه:

از جنگل‌های آذربایجان‌غربی بهره‌برداری نمی‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه ارومیه گفت: با وجود ظرفیت بالای جنگل‌های استان به دلیل نبود بستر مناسب بهره‌برداری از جنگل‌های استان انجام نمی‌شود و تنها شاهد تخریب جنگل‌ها هستیم.

از جنگل‌های آذربایجان‌غربی بهره‌برداری نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه عباس شفیعی شامگاه شنبه در مراسم آخرین روز از هفته منابع طبیعی اظهار داشت: راهکار اصلی ممانعت از تخریب و استفاده نادرست و بی‌رویه از منابع طبیعی، تغییر نگاه از دیدگاه سنتی به دیدگاه علمی است که این مهم در سایه معرفی و نقش و جایگاه منابع طبیعی در زندگی انسان میسر می‌شود.

وی افزود: در سند چشم‌انداز 1404 بهره‌مندی از محیط زیست به عنوان کلید دستیابی برای دستیابی به اهداف این سند مورد توجه قرار گرفته است که تحقق آن نیازمند سیاست‌گذاری مناسب و برنامه‌ریزی عملیاتی است.

این مسئول اضافه کرد: گسترش منابع طبیعی و حفاظت از آن به تدوین طرحی نو و جامعه‌نگر نیازمند است.

وی اظهار داشت: تمام دستگاه‌ها و دلسوزان جامعه باید با همکاری و تعامل بیشتر در این زمینه تلاش و کوشش داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروزه نقش و اهمیت منابع طبیعی و محیط زیست در زندگی انسان‌ها برجسته است، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی متعلق به همه نسل‌ها و از جمله نسل‌های آینده است لذا هیچگونه اغماضی در عملیاتی کردن طرح‌های حفاظت از این منابع و توسعه آن و اجرای قانون مربوط به این بخش نباید صورت گیرد.

وی گفت: در همه کشورهای توسعه یافته حفاظت و حمایت از منابع طبیعی به یک اراده ملی تبدیل شده است و این ضرورت در کشور ما نیز روز به روز بیشتر احساس می‌شود.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه ارومیه با ابراز تأسف از وضعیت نامناسب جنگل‌های کشور اظهار داشت: تخریب جنگل‌ها به دلیل افزایش تعداد جمعیت، وجود جنگل‌نشین‌ها، دامداری نامناسب و سیاست‌گذاری اشتباه سبب تخریب این منابع مهم برای ادامه حیات بشر شده است که باید برای جلوگیری از آن چاره‌اندیشی شود.

شفیعی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را از اولویت‌های مهم در عرصه منابع طبیعی ذکر کرد و گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در تحقق اهداف و مأموریت‌های منابع طبیعی دارند لذا باید با چشمانی باز و نگاهی روشن از خدشه‌دار شدن و تخریب منابع طبیعی پیشگیری کنند.

وی بر الگوبرداری از برنامه‌های کشورهای پیشرفته دنیا و سازمان ملل برای تصویب قوانین جدید و برنامه‌ریزی عملیاتی برای توسعه منابع طبیعی تأکید کرد.

انتهای پیام/آ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول