اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی مساجد

فعالان برتر قرآن و مسجد در سنندج تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: به مناسبت 18 اسفند ماه سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از 20 نفر از فعالان برتر قرآن و مسجد کردستان در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج تجلیل شد.

فعالان برتر قرآن و مسجد در سنندج تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان قرآن و مسجد استان اظهار کرد: در استان کردستان حضور فعالان قرآنی، دینی و معتقدین به نظام و ولایت و حاضرین در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی فراوان و ارزشمند هستند.

قباد میمنت‌آبادی افزود: در حال حاضر 15 موسسه فعال قرآنی در استان وجود دارد و پرونده تاسیس شش موسسه قرآنی دیگر نیز در حال اجراست که تا پایان دولت دهم تعداد موسسات قرآنی به 25 باب افزایش می‌یابد.

وی به تشکیل کمیته فعالیت‌های قرآنی برای نخستین ‌بار در استان اشاره کرد و گفت: این کمیته به منظور رونق دادن و تجمیع فعالیت‌ها و پرهیز از چندگانگی در استان کردستان و استفاده از همه ظرفیت‌ها در بدنه ادارات ایجاد می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه با اشاره به اقدامات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در سال‌ جاری، اضافه کرد: سازماندهی 13 باب خانه نور برای ساماندهی امور قرآنی، توزیع کتاب در بین کانون‌ها، توزیع 800 نسخه نشریه و 183 مورد بازدید از کانون‌های فرهنگی مساجد از جمله این اقدامات بوده است.

وی از افزایش 100 باب کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد استان در سال‌ جاری خبر داد و تصریح کرد: سهمیه تاسیس کانون‌های فرهنگی امسال در سطح استان 60 باب بوده که از محل اعتبارات داخلی اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تاسیس 40 باب کانون دیگر افزوده شد.

 

* فعالیت 219 کانون فرهنگی هنری در مساجد کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به فعالیت 219 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان اشاره کرد و افزود: در طول سال‌ جاری 214 مورد تقاضا برای تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری در سطح استان شده که پس از پالایش 100 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد ایجاد شده است.

میمنت‌آبادی در ادامه سنندج را شهر مساجد جهان از نظر تعداد ذکر کرد و گفت: در حال حاضر 2 هزار و 800 مسجد در استان وجود دارد که از این تعداد 186 مسجد در سنندج قرار گرفته است.

وی به جایگاه مساجد از زمان صدر اسلام تاکنون اشاره و تصریح کرد: مسجد از ابتدای صدر اسلام محل تحقق فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر بوده و محل برگزاری برنامه‌‌های مختلف سیاسی و اجتماعی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان به نقش کانون‌های مساجد در ارتقای فرهنگ دینی جامعه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری نقش مهمی در جذب جوانان به مساجد دارند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول