اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست خبری ستاد دائمی تسهیلات سفرهای خراسان‌رضوی

رجایی: مشهد ارزانترین مقصد سفرهای داخلی است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای خراسان‌رضوی با بیان اینکه مشهد ارزانترین مقصد سفرهای داخلی است، اظهار کرد: مدت اقامت زائر در مشهد باید از سه روز به پنج روز افزایش یابد.

رجایی: مشهد ارزانترین مقصد سفرهای داخلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجتبی رجایی‌خراسانی عصر امروز در نخستین نشست خبری ستاد دائمی تسهیلات سفرهای خراسان‌رضوی که در هتل فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ستاد دائمی تسهیلات سفرهای خراسان‌رضوی از اواخر سال 89 آغاز به کار کرد و امسال با نیروی مضاعفی برنامه‌های خود را پیگیری می‌کند.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای خراسان‌رضوی ادامه داد: این ستاد دارای 10 معاونت در سطح کشور است و معاون رئیس‌ جمهور ریاست آن را در سطح کشوری برعهده دارد.

رجایی‌خراسانی گفت: در سطح خراسان‌رضوی نیز، استاندار عهده‌دار ریاست ستاد دائمی تسهیلات سفرهای خراسان‌رضوی است و فرماندار مشهد نیز قائم‌مقام ستاد است.

وی با بیان اینکه دبیری ستاد برعهده سازمان میراث فرهنگی خراسان‌رضوی است، یادآور شد: امسال بالغ بر 27 میلیون نفر زائر در مشهد حاضر شدند و تنها در ایام عید نوروز سال 90، 6 میلیون و 700 هزار زائر در مشهد ساماندهی شدند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان‌رضوی تصریح کرد: مجموع ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی در سطح استان، 218 هزار و 667 نفر است که در هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانسراها، زائرسراها و خانه‌های مسکونی مجاز مستقر می‌شوند.

رجایی‌خراسانی با بیان اینکه 18 واحد اقامتی به تعداد واحدهای مجاز اقامتی افزوده شده‌اند، افزود: ظرفیت اقامتی مشهد، توان پذیرایی از مسافران و زوار نوروزی را دارد و سایر بسترهای این امر مانند دفاتر اطلاع‌رسانی، بروشورها و نقشه‌های مختلف راهنما نیز از مدت‌ها قبل تهیه شده است.

وی درباره برنامه‌های خاص زیباسازی و تجهیز اماکن توریستی نیز اشاره کرد: زیباسازی آرامگاه فردوسی در توس، نظافت و رنگ‌آمیزی نیمکت‌های آن تا 25 اسفندماه به پایان می‌رسد و در کنار آن برنامه‌های فرهنگی خاصی نیز برای مناطق گردشگری و توریستی مشهد پیش‌بینی شده است.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای خراسان‌رضوی اظهار کرد: در 23 نقطه شهر مشهد، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی ایجاد شده است و هدف اصلی پایگاه‌ها این است که زوار و مسافران در بدو ورود به مشهد، برای اقامت و سیاحت سرگردان نباشند.

رجایی‌خراسانی ادامه داد: سطح قیمت‌ها در مشهد بسیار مناسب است و باید اشاره شود که در حال حاضر مشهد ارزانترین و به‌صرفه‌ترین مقصد سفرهای داخلی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از مسافران و زوار از راه زمینی و جاده‌های بین‌شهری به مشهد سفر می‌کنند و براساس آمارها در تابستان امسال 48 درصد از زوار از این طریق به مشهد سفر کرده‌اند و در این زمینه نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: در سال 83، کل اعتبار گردشگری خراسان‌رضوی، 400 میلیون تومان بوده است، اما در حال حاضر بالغ بر 96 میلیارد تومان به صورت سالانه صرف توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان می‌شود.

رجایی گفت: سال گذشته، برای 4 هزار و 785 نفر ایجاد اشتغال کردیم و این رقم حدود 82 درصد تعهد ما به استانداری خراسان‌رضوی بود و در سال جاری نیز 11 هزار و 400 شغل ایجاد کرده‌ایم و بیش از 2 هزار نفر نیز در حال استخدام هستند.

وی ادامه داد: مدت اقامت زوار و مسافران در مشهد 3 شبانه‌روز است و با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده و اقدامات پیش‌بینی شده این مدت بیاید به پنج شبانه‌روز ارتقاء پیدا کند.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای خراسان‌رضوی تأکید کرد: حدود 31 منطقه نمونه گردشگری در مشهد وجود دارد که شامل مناطق محلی، شهری و بین‌المللی هستند و در زمینه جذب توریست تاکنون عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند. 

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول