اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران خبر داد

اعزام 45 هزار زائر مازندرانی به مناطق جنگی

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران گفت: 45 هزار زائر مازندرانی راهیان نور در سال 91 به مناطق جنگی کشور اعزام می‌شوند.

اعزام 45 هزار زائر مازندرانی به مناطق جنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، احمد الماس‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تبیین جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جدید جامعه با بیان اینکه با ورود تاریخی مقام معظم رهبری در سال 78 به مناطق جنگی کشور فعالیت کاروان راهیان نور به صورت رسمی شروع شد، اظهار داشت: در 12 سال گذشته بیش از 243 هزار مازندرانی به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

وی یادآور شد:  سال گذشته 13 هزار و 500 نفر از استان مازندران به صورت ساماندهی شده و انفرادی به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

معاون هماهنگ‌‌کننده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه فعالیت‌های کاروان‌های دانشجویی به دلیل فراغت از امتحانات از بهمن ماه آغاز شده، گفت: امسال با هماهنگی دانشگاه‌های استان مازندران پیش‌بینی می‌شود 6 هزار نفر دانشجو به اردوی راهیان نور اعزام شوند.

این مسئول سهمیه راهیان نور مازندران را در سال 91 حدود 45 هزار نفر دانست و بیان داشت: زائران راهیان نور در قالب یک‌ هزار دستگاه اتوبوس به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: 26 نقطه در خرمشهر برای اسکان زائران شناسایی شده است.

الماس‌پور با اشاره به اینکه هر اتوبوس زائران راهیان نور شامل یک مدیر، روحانی، راوی و پلیس‌یار است، اضافه کرد: هدف از اعزام زائران راهیان نور به مناطق جنگی انتقال ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده جامعه است.

معاون هماهنگ‌‌کننده سپاه کربلای مازندران به احداث اردوگاه شهدای مازندران برای اسکان کاروان راهیان نور اشاره کرد و ابراز داشت: از یک سال و نیم گذشته، اردوگاه شهدای مازندران در منطقه جنوب کشور کلنگ‌زنی شده است.

* افتتاح اردوگاه راهیان نور شهدای مازندران در فروردین 91

وی اضافه کرد: اردوگاه اسکان راهیان نور شهدای مازندران با همت مدیران و مسئولان استان احداث شد که در حال حاضر با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی عملیات احداث آن در فروردین ماه 91 به پایان می‌رسد.

الماس‌پور با بیان اینکه اعتبار احداث اردوگاه شهدای مازندران حدود 2.5 میلیارد تومان برآورد شده، بیان داشت: اردوگاه راهیان نور شهدای مازندران در قبل از اندیمشک در زیربنای بیش از 3 هزار و 300 متر و ظرفیت حدود 3 هزار نفر پذیرای زائران مناطق جنگی جنوب کشور است.

وی با اشاره به اینکه از هر شهرستانی دو خبرنگار با زائران راهیان نور همراه می‌شوند، خاطرنشان کرد: با هماهنگی صدا و سیما اکیپی برای پخش برنامه‌های راهیان نور با اعزام کاروان‌ها همراه می‌شوند.

* مازندران مقام نخست را در اعزام اردوی راهیان نور کشور کسب کرد

الماس‌پور گفت: مازندران مقام نخست را در اعزام اردوی راهیان نور در سطح کشور کسب کرد.

این مسئول به توجه بیشتر اعزام اردوی راهیان نور بار اولی‌ها تاکید کرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته 70 درصد از افراد، اعزام شده بار اولی‌ها بودند که امسال نیز برای افزایش این تعداد تلاش می‌کنیم.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران بیان داشت: پیش‌بینی 12 یادمان و زیارتگاه، برگزاری شب‌های خاطره با حضور فرماندهان دفاع مقدس کشور و مازندران از جمله برنامه‌های ثابت و محوری کاروان راهیان نور است.

* اجرای راهیان نور دریایی در بوشهر و بندرعباس

الماس‌پور با اشاره به اینکه راهیان نور دریایی یکی از برنامه‌های بسیار قابل توجه امسال است، ادامه داد: با توجه به سهمیه اختصاص داده شده به مازندران امسال داوطلبان از چهارم فروردین ماه 91 به مدت چهار روز در بوشهر و بندرعباس مستقر می‌‌شوند.

الماس‌پور با بیان اینکه فروردین سال آینده کار اردوی جهادی استان مازندران در منطقه عملیاتی هویزه شروع می‌شود، اذعان داشت: سال گذشته خواهران دانشجوی مازندرانی در اردوی جهادی 20 روزه فعالیت‌های فرهنگی را در برگزاری یادواره‌های شهدای منطقه آبادان برگزار کردند.

وی از پذیرا شدن زائران مازندرانی در منطقه اندیمشک خبر داد و متذکر شد: محل اسکان زائران راهیان نور برای پذیرش مسافران ساماندهی شده و انفرادی مازندران از 22 اسفندماه سال جاری تا 10 فروردین ماه 91 در منطقه اندیمشک آماده است.

انتهای پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول