اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قم:

راهنمایان نوروزی توجه زائران را به فضای معنوی قم جلب کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار قم گفت: راهنمایان زائر باید با زائرین به گونه‌ای برخورد کنند که افراد از بدو ورود متوجه فضای معنوی قم شوند و در این راستا باید آنان را به سمت اقتضائات عرفی و دینی قم سوق داد.

راهنمایان نوروزی توجه زائران را به فضای معنوی قم جلب کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالسعید حقیقی مقدم در نخستین همایش سراسری راهنمایان نوروزی و مدیران واحدهای گردشگری استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن سینما وتوس قم برگزار شد، اظهار کرد: قم عش آل محمد است که یکی از والا مقام‌ترین بانوان جهان در خاک آن آرمیده است.

وی افزود: تمام کارمندان و کارگزاران دولت در کشور به ملت شریف ایران خدمت رسانی می‌کنند که در جای خود ارزشمند است اما خدمت در قم از ارزش بیشتری برخوردار است که باید مورد توجه تمام مدیران استان قرار گیرد.

فرماندار قم با بیان اینکه خدمت‌رسانی در قم جایگاه وی‍ژه‌ای نزد خداوند دارد، تصریح کرد: ارزش خدمت‌رسانی در قم نزد خداوند به صورت تصاعدی حساب می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمت به مسافرین و زائرین شهر کریمه اهل بیت(س) اندوخته‌ای برای آخرت خدمتگزاران است، تصریح کرد: کسانی که به صورت داوطلبانه در راه خدمت به زائرین این بانوی بزرگوار در تعطیلات نوروزی به عنوان راهنما به زائرین خدمت رسانی می‌کنند از اجر معنوی و تاثیرات مطلوب در زندگی شخصی برخوردار می‌شوند.

حقیقی‌مقدم قم را شهری ویژه در سطح بین‌الملل عنوان و بیان کرد: وجود مزار پاک حضرت فاطمه معصومه (س)،‌ مسجد مقدس جمکران،‌ جاری بودن حیات مرجعیت، وجود هزاران دانشجو و طلبه علوم دینی و... این شهر را به ام القرای جهان اسلام تبدیل کرده است که نگاهی خاص را از بیرون شهر به عنوان میزبان به قم معطوف می‌کند.

وی به مسافرانی که شهر قم را برای مسافرت انتخاب می‌کنند اشاره کرد و گفت: مسافرانی که به قم سفر می‌کنند برای سیاحت و گردشگری مذهبی می‌آیند و یا مقصد خود را برای زیارت حضرت معصومه (س)‌ به قم انتخاب می‌کنند که برای پذیرایی از هر دو دسته باید برنامه‌ریزی خاصی انجام شود.

فرماندار قم ادامه داد: قم شهری است که مسافر باید از بدو ورود، معنوی بودن آن را حس کند و راهنماها باید به گونه‌ای با زائرین برخورد کنند که مسافران با اقتضائات قم هماهنگ شوند.

وی سوق دادن زائرین به اقتضائات فرهنگی، ‌دینی و عرفی قم را از جمله وظایف راهنمایان و خادمین نوروزی زائران دانست و گفت: حفظ حجاب به معنی واقعی به شیوه خاص در شهرهای مذهبی قید و بندی خاص برای مسافرین ایجاد می‌کند.

حقیقی مقدم به پیشرفت‌های عمرانی قم در سال‌های اخیر اشاره و ابراز کرد: همان‌گونه که وضعیت عمرانی قم متغیر شده است باید خودمان را نیز تغییر دهیم.

وی افزود: سال گذشته قم شاهد حضور 15 میلیون مسافر و زائر بود، یعنی در ایام تعطیلات، روزی یک میلیون نفر جمعیت به قم آمد و رفت داشتند که اگر برنامه‌ریزی و مدیریت درست صورت نمی‌گرفت موجب بروز اتفاقات ناگوار و یا ترافیک سنگین می‌شد.

فرماندار قم ادامه داد: سال گذشته با برنامه‌ریزی صحیح و یاری دستگاه‌های مختلف، ترافیکی روان،‌ اسکان مناسب‌ همراه با تغذیه و بهداشت مطلوب صورت گرفت که این رخداد به دلیل تدوین برنامه‌ای جامع و عملی همراه با مدیریت صحیح واقع شد.

وی به پروژه‌های عمرانی قم که در تحول ظاهر شهر تاثیر مستقیم دارد اشاره و ابراز کرد: بلوار پیامبر اعظم (ص‌) از جمله این پروژه‌ها است که با اتمام آن مسافرین و ساکنین قم از آن بهره فراوانی خواهند برد.

حقیقی‌مقدم ایجاد هتل‌های چند ستاره و احداث فرودگاه بین‌المللی را از جمله اقدامات عمرانی قم عنوان کرد و گفت: با اتمام این پروژه‌ها وضعیت اقتصادی قم متحول می‌شود.

وی با اشاره به خدمات دستگاه‌های گوناگون در خدمت رسانی بهتر به مسافران در سال گذشته خاطرنشان کرد: سال گذشته جمعیت هلال احمر و نیروی انتظامی از جمله دستگاه‌های برتری بودند که در خدمت رسانی خوش درخشیدند.

فرماندار قم با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با تدوین برنامه‌ای مدون ظرفیت‌ها را در پذیرش مهمانان نوروزی افزایش دهیم، گفت: پیش بینی می‌شود امسال پذیرای زائران بیشتری نسبت به سال گذشته در قم باشیم.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول